Compania Națională Poșta Română a depus singura cerere pentru a fi desemnată furnizor de serviciu universal în sectorul poștal pentru următorii cinci ani, conform informațiilor transmise de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) pentru Profit.ro.
ANCOM a lansat, în a doua jumătate a lunii septembrie, un anunț de intenție publicat pe site-ul său, prin care invita orice furnizor poștal autorizat să depună o cerere de desemnare până la data de 17 octombrie 2024. Compania Națională Poșta Română este singura care a depus cerere pentru a deveni furnizor de serviciu universal.
Procedura de aplicare presupune depunerea unor documente detaliate, inclusiv situațiile financiare din ultimii trei ani, informații despre amplasamentele punctelor fixe de acces și de contact, precum și estimări privind costurile de furnizare a serviciilor poștale incluse în sfera serviciului universal.
Activitățile desfășurate de Poșta Română în calitate de furnizor de serviciu universal
Aceste servicii acoperă o gamă largă de activități esențiale, inclusiv colectarea, sortarea, transportul și livrarea trimiterilor poștale interne și internaționale, cum ar fi corespondența, imprimatele și pachetele mici de până la 2 kg, precum și colete poștale de până la 10 kg.
De asemenea, sunt incluse și trimiterile recomandate, serviciile de trimitere cu valoare declarată și distribuirea taloanelor de plată pentru drepturile de protecție socială și documentele întocmite de Casa Națională de Pensii Publice la domiciliul beneficiarilor.
Nu sunt incluse în sfera serviciului universal trimiterile poștale în număr mare, cum ar fi corespondența masivă, imprimatele sau coletele de mari dimensiuni. ANCOM subliniază că desemnarea unui furnizor de serviciu universal este esențială pentru a garanta accesul publicului la servicii poștale de bază, indiferent de locația geografică sau de volumele de trimiteri.