Peste 12,5 milioane de aplicări au fost înregistrate anul trecut pe platforma de recrutare online bestjobs, cu 45% mai multe decât în 2022, iar numărul candidaţilor nou înregistraţi pe platformă a depăşit aşteptările, cu aproape 700.000 de noi CV-uri adăugate în ultimul an, potrivit analizei realizate de platforma de recrutare.
„Contextul economic din 2023 a mobilizat masiv candidaţii, aceştia căutând oportunităţi mai bine plătite şi care să le permită să aibă un trai confortabil. Tendinţa va continua şi în 2024, iar companiile vor fi din ce în ce mai selective în recrutare, pe fondul nevoii de specialişti şi în limita bugetelor disponibile. Candidaţii cu competenţe specifice jobului şi cu experienţă vor avea de câştigat, tocmai de aceea dezvoltarea aptitudinilor ar trebui să fie o prioritate constantă pentru aceştia”, a spus Ana Vişian, Marketing Manager bestjobs, într-un comunicat.
Şi anul trecut, industrii precum Ingineria, IT&C şi Construcţiile s-au confruntat cu lipsa de specialişti, iar companiile au fost nevoite să găsească soluţii, fie prin formarea internă a angajaţilor, fie prin creşterea bugetelor de recrutare. Astfel, atragerea de candidaţi cu competenţe specifice jobului pare să fie o prioritate pentru companii în 2024, după cum explică specialiştii companiei.
Flexibilitatea în program şi în modul de lucru a devenit tot mai importantă în ultimul an pentru angajaţi. Astfel, 6 din 10 angajaţi declarau într-un sondaj recent al bestjobs că acesta este un criteriu esenţial în alegerea unui job nou. Tot în această direcţie, specialiştii notează un interes mai mare din partea candidaţilor de a-şi lua un job suplimentar, part-time sau project-based, pentru a-şi putea suplimenta veniturile.
Potrivit sursei citate, în 2024 este de aşteptat şi ca Inteligenţa Artificială să ocupe un loc tot mai important pe piaţa muncii.
Datele platformei de recrutare arată că automatizarea proceselor de recrutare şi crearea de instrumentele inteligente vor reprezenta un sprijin valoros atât pentru angajaţi, cât şi pentru angajatori, facilitând găsirea personalului necesar într-un interval scurt de timp, cu cheltuieli minime.
Analiza mai arată că transparenţa ofertelor salariale este tot mai populară printre angajatori. Dacă la finalul anului 2022, aproximativ 22% dintre anunţurile de joburi publicate pe bestjobs menţionau salariul sau un interval salarial, în 2023, procentul acestora s-a apropiat de 40%. „Acesta este un progres semnificativ pentru piaţa muncii din România, care se aliniază rapid cu Directiva de transparentizare a salariilor adoptată la nivelul Uniunii Europene”, a adăugat Ana Vişian. Aceasta va fi transpusă în legislaţia naţională până la 7 iunie 2026, obligând angajatorii să asigure transparenţă salarială atât înainte, cât şi după angajare. În acest sens, angajatorii trebuie să adopte măsurile necesare pentru a se alinia prevederilor.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!