Parlamentul European a aprobat miercuri un proiect legislativ ce interzice din anul 2035 comercializarea vehiculelor noi care emit CO2, ceea ce ar putea însemna sfârşitul vânzării pe piaţa UE a mașinilor noi cu motoare cu combustie internă-termice, relatează agenţia DPA.
În urma adoptării acestui document de poziţie, Parlamentul European va începe negocierile cu statele membre (Consiliul UE), astfel că versiunea definitivă a textului legislativ ar putea suferi modificări, potrivit agerpres.ro.
Documentul face parte din pachetul legislativ european menit să combată schimbările climatice, denumit ”Fit for 55” şi al cărui obiectiv este reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu 55% până în anul 2030, faţă de nivelul anului 1990, şi atingerea neutralităţii climatice până în anul 2050.
Mașinile electrice s-au vândut mai bine decât cele diesel în Europa astfel că Parlamentul European vrea interzicerea din 2035 a vânzării mașinilor termice
Vânzările de mașini electrice în Europa au depășit pentru prima dată modelele diesel în decembrie. Șoferii continuă să aleagă vehicule subvenționate cu zero emisii în detrimentul celor care depind de combustibil.
Mai mult de o cincime dintre mașinile noi vândute pe 18 piețe europene, inclusiv Marea Britanie, erau alimentate cu baterii, potrivit datelor compilate pentru Financial Times. Datorită subvențiilor guvernamentale generoase din Germania și din alte părți, precum și reglementărilor stricte introduse în 2020.
Acestea obligă producătorii europeni să vândă mai multe vehicule cu emisii scăzute, vânzările de energie electrică au crescut constant.
Tendința s-a accelerat în ultimul trimestru al anului trecut, deoarece Tesla s-a dovedit mai capabilă decât concurenții săi să se adapteze la blocajele din lanțurile de aprovizionare cu semiconductori, furnizând numere record din 309.000 de mașini electrice.
Vânzările de mașini electrice a atins un nivel istoric în Europa
Producătorii de automobile europeni au impulsionat, de asemenea, vânzările de vehicule electrice în decembrie pentru a-și reduce amprenta de carbon la nivelul întregii flote și pentru a evita amenzile de la Bruxelles, după ce au acordat prioritate producției celor mai profitabile modele, în principal SUV-uri.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!