Cetăţeanul chinez Yunhe Wang a fost arestat pentru că ar fi fost creierul din spatele unei reţele uriaşe care a furat miliarde de dolari. Reţeaua „911 S5” a fost probabil cea mai mare din lume şi a infectat computere în aproape 200 de ţări, facilitând o mulţime de infracţiuni, inclusiv fraude financiare, furturi de identitate şi exploatarea copiilor, a declarat directorul FBI, Christopher Wray, potrivit Sky News, preluat de actualitate.org.
Yunhe Wang ar fi câştigat cel puţin 99 de milioane de dolari cumpărând maşini şi proprietăţi de lux în întreaga lume. Wang, în vârstă de 35 de ani, a fost arestat în Singapore săptămâna trecută. Anchetatorii au confiscat 29 de milioane de dolari în criptomonede, a spus Brett Leatherman, directorul adjunct al FBI pentru operaţiuni cibernetice.
Procurorul general al SUA, Merrick Garland, a anunţat că infractorii care au folosit reţeaua au făcut un prejudiciu de 5,9 miliarde de dolari. Wang şi-a folosit milioanele pentru a cumpăra 21 de proprietăţi în Emiratele Arabe Unite, SUA, China, Singapore, Thailanda şi St. Kitts şi Nevis. El are şi numeroase obiecte de lux, inclusiv maşini Rolls-Royce, BMW şi Ferrari, care ar putea fi confiscate.
Dacă va fi găsit vinovat, Wang riscă până la 65 de ani de închisoare. Autorităţile din SUA, Singapore, Thailanda şi Germania au fost implicate în operaţiunea de arestare a chinezului şi de eliminare a reţelei, a precizat FBI.
Avertisment al Poliției Române și al Asociației Române a Băncilor
Poliția Română, Directoratul Național de Securitate Cibernetică și Asociația Română a Băncilor atrag atenția, prin intermediul proiectului național de conștientizare Siguranta Online, cu privire la creșterea numărului fraudelor de tip spoofing. Prin această metodă, infractorii se prezintă drept funcționari bancari și utilizează în fals numere de telefon ale băncilor sau similare, folosind un discurs inedit, persuasiv și înșelător.
Spoofingul numărului de telefon este o tehnică de înșelăciune prin care un atacator își modifică numărul de telefon, astfel încât să apară ca și cum apelul provine de la un alt număr de telefon. Această metodă este utilizată pentru a induce în eroare victima, determinând-o să creadă că interlocutorul reprezintă o entitate legitimă, cum ar fi o bancă sau o altă instituție, fiind folosită pentru a obține informații personale sau bancare sensibile.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!