Traficul a fost dat peste cap, după ce Primăria Capitalei a demarat lucrările de consolidare a Podului Grant, într-una dintre cele mai aglomerate perioade ale anului, în condițiile în care, pe timp de vară, când erau mult mai puține mașini în București, nu s-a făcut nimic. Varianta pentru șoferi este Pasajul Basarab, un pod plin de rugină, ce nu a fost recepționat niciodată.
Răbdarea conducătorilor auto care sunt nevoiți să se deplaseze din vestul și sud-vestul Capitalei spre zona de nord este pusă la maximă încercare, după ce traficul pe Podul Grant a fost închis de Primăria Municipiului București (PMB), pentru lucrări de asfaltare, parte a proiectului de consolidare și reabilitare a pasajului suprateran denivelat.
Varianta cea mai rapidă pentru cei care trebuie să ajungă spre zona de nord a Capitalei este acum Pasajul Basarab.
Podul uitat și mâncat de rugină
Podul Basarab, finalizat în cel de-al doilea mandat de primar general al lui Sorin Oprescu, nu a fost niciodată recepționat de către municipalitatea bucureșteană.
Aceasta este scuza pentru care Administrația Străzilor nu a acționat nici măcar cu vopsea pentru a preveni degradarea podului.
Acum, din pasaj curge rugină, iar parapeții sunt atât de erodați, pe unele porțiuni, încât riscă să se prăbușească.
Imaginile surprinse de reporterii cotidianului național „România liberă” arată starea deplorabilă a pasajului.
Principala nemulțumire a conducătorilor auto este că municipalitatea nu a realizat aceste lucrări în perioada verii, când școlile și grădinițele sunt închise, mulți angajați sunt plecați în concediu, iar traficul este semnificativ redus.
Pe timp de vară nu s-a lucrat însă, Podul Grant fiind deschis.
Alte proiecte întârziate
Proiectul de reabilitare și consolidare a Podului Grant a fost demarat în mandatul de primar al Gabrielei Firea, însă lucrările au fost stopate, administrația publică locală condusă de Nicușor Dan susținând că nu mai are bani.
Reabilitarea carosabilului de pe Podul Grant se adaugă unei lungi liste de lucrări întârziate și demarate în perioade inadecvate de către Nicușor Dan (vă prezentăm doar câteva exemple):
- Un alt caz celebru este cel al Podului Mare din Cișmigiu, fiind pentru prima dată când lacul din Grădina Cișmigiu a fost secat pe timp de vară, un dezastru pentru vietățile din zonă.
- Tot în Cișmigiu, Primăria Capitalei a ținut locuri de joacă pentru copii închise întreaga vară, inaugurând unele noi, după ce a început școala.
- Cu greu s-a acționat pentru acoperirea unor gropi din pietonalul Centrului Istoric.
- Tabelele de pe Arena Națională au fost “cârpite” pentru EURO, dar au erori și în prezent.
- Probabil cea mai cunoscută lucrare întârziată de Nicușor Dan este cea de reabilitare a rețelei de termoficare.
Traficul pe benzile de circulaţie dinspre Crângaşi spre Strada Turda ale Podului Grant, pe care se efectuează lucrări, se va deschide în luna martie a anului viitor, însă termenul de execuţie pentru consolidarea pilonilor de sub acesta poate fi mai îndelungat, având în vedere că nu afectează traficul, a estimat, luni, primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan.
„Constructorul s-a ţinut de cuvânt pe ce urma să facă în aceste două săptămâni, în sensul că a decopertat straturile de asfalt şi hidroizolaţia pe deasupra podului, pe partea de linie de tramvai, cam pe jumătate din pod s-a îndepărtat cuva tramvaiului şi cam într-o săptămână o să fim în aceeaşi situaţie şi acolo. Mi s-a spus că nu figura în documentaţia tehnică a podului, deci, în expertiza pe baza căreia s-a făcut proiectul tehnic, faptul că sub hidroizolaţie nu s-a găsit structura de beton, ci o improvizaţie de un strat de ciment de aproximativ cinci centimetri, care nu este suficient de bun pentru a asigura o aderenţă perfectă cu hidroizolaţia şi deci e o mică lucrare suplimentară de câteva zile, care înseamnă îndepărtarea şi a acestei pelicule de cinci centimetri, care era sub hidroizolaţie”, a explicat Nicuşor Dan, care a vizitat şantierul de la Podul Grant.
Edilul a adăugat că, pe partea superioară, grinzile laterale sunt foarte afectate şi mare parte dintre acestea trebuie înlocuite, din cauza lipsei hidroizolaţiei.
Potrivit primarului, multe dintre lucrări sunt mecanizate.
Nicuşor Dan a informat că dintre cele 40 de poduri şi pasaje din Bucureşti au fost expertizate aproximativ 30, iar verificările au evidenţiat că este nevoie de o intervenţie urgentă la Obor, Lujerului şi la podul suprateran de pe Şoseaua Bucureşti-Ploieşti.
Conform primarului general, Administraţia Străzilor este în curs de a realiza expertizele pentru intervenţie.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!