Adoptarea unui program Rabla multianual pentru perioada 2025-2030 ar oferi predictibilitate și ar putea contribui la atingerea țintelor europene privind reducerea emisiilor de carbon
Declarațiile ministrului Mediului, Mircea Fechet, privind posibilitatea creșterii valorii ecotichetului pentru autoturisme electrice marchează un moment important în politica de mediu și transport a României. În contextul în care suma alocată ecotichetului a fost redusă anterior de la 10.000 la 5.000 de euro, impactul negativ asupra vânzărilor și industriei auto a fost evident. Creșterea ecotichetului la 6.000 sau 7.000 de euro ar putea revitaliza acest sector, însă rămâne de văzut, dacă există o politică de susținere în Guvern.
”Primim multe întrebări, inclusiv de dealeri pentru că nu prea vând, oamenii așteptând deschiderea programului. Ne propunem să fim la fel de ambițioși, ca în anii trecuți. Asta înseamnă că, dacă anul trecut am avut un miliard trei sute valoare totală a programului, ne dorim anul acesta să crească această valoare. Valoarea ecotichetului la autoturismele electrice a scăzut brusc de la 10.000 la 5.000 de euro aproximativ, ori cred că acest lucru a dat puțin peste cap și industria și importatorii și acum suntem într-un prim proces de dezbatere, legată de posibilitatea creșterii valorii acestui ecotichet. Că va fi la 6.000, la 7.000 sau mai mult mi-e greu să spun acum, însă ne propunem să crească valoarea ecotichetului, dacă vom găsi și suport politic în Guvern”, a declarat la Digi24, ministrul Mediului, Mircea Fechet.
Totuși, provocările nu lipsesc. O astfel de măsură necesită o alocare bugetară consistentă, iar negocierile cu Ministerul Finanțelor și premier vor fi esențiale. În plus, simplificarea procedurilor programului Rabla este necesară, având în vedere dificultățile actuale pentru consumatori și dealeri auto, inclusiv diversitatea bonusurilor și demararea lentă a edițiilor anterioare.
Adoptarea unui program Rabla multianual pentru perioada 2025-2030 ar oferi predictibilitate și ar putea contribui la atingerea țintelor europene privind reducerea emisiilor de carbon. Totodată, creșterea valorii ecotichetului ar stimula piața auto, atât în termeni de vânzări, cât și de diversificare a ofertei, doar dacă măsurile vor fi implementate rapid și coerent.
Urmărește România Liberă pe Google News, Linkedin, Twitter, Facebook și Youtube