Inventarierea marilor lucrări de infrastructură rutieră dă un bilanț pozitiv după calculele Ministerului Transporturilor, într-un an 2020 în care economia scârție din toate încheieturile din pricina pandemiei de coronavirus.
„În primul rând, ne-am propus să nu închidem niciun şantier şi acest lucru l-am reuşit. Contractele sunt toate în derulare, iar plăţile sunt făcute la zi. În al doilea rând, ne-am propus să deschidem noi şantiere. Am dat ordinul de începere pentru noi lucrări, până la sfârşitul anului avem în plan peste 150 de kilometri de autostrăzi şi drumuri expres la care vor începe lucrările efectiv în România.”, a anunțat Lucian Bode.
Ministrul include în categoria lucrări noi semnarea contractelor de proiectare și execuție dar și realizarea de studii de fezabilitate pentru mai multe sectoare de autostrăzi și drumuri expres ce se vor construite într-un ritm alert de maxim patru – cinci ani. Pariul cu asfaltarea face parte dintr-un plan ambițios al Guvernului PNL care se întinde pe următorii zece ani.
Aflat în Moldova care suspină după măcar câțiva kilometri de autostradă, Lucian Bode a anunțat că pentru tronsoanele de drum expres Suceava – Siret și Suceava – Pașcani studiile de fezabilitate și proiectele tehnice ar putea fi semnate până pe 20 iulie, cu dată de începere a lucrărilor 2022. Sfârșitul lunii august este termenul avansat de ministrul transporturilor ca dată de semnare a contractului pentru studiul de fezabilitate al drumului de mare viteză Baia Mare – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava.