5.2 C
București
vineri, 15 noiembrie 2024
AcasăSocialEducațieMinistrul Educaţiei: Rezultatele României la PISA 2022 s-au menţinut la acelaşi nivel...

Ministrul Educaţiei: Rezultatele României la PISA 2022 s-au menţinut la acelaşi nivel ca în 2018

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a anunţat, marţi, că rezultatele României la PISA 2022 s-au menţinut la acelaşi nivel ca în 2018, menţionând că, spre deosebite de alte state, ţara noastră nu a înregistrat pierderi semnificative în performanţele elevilor. 

 Ligia Deca a prezentat trei concluzii ale acestor rezultate. 

”Prima dintre ele este că sistemul educaţional din România este rezilient, dar trebuie să creştem nivelul de alfabetizare funcţional. Avem o proporţie importantă de elevi care nu au competenţele minime necesare pentru a face faţă cu succes provocărilor societăţii actuale. Performanţele la testarea PISA 2022 ne situează încă sub media OECD. Aceste rezultate reconfirmă concluziile consultărilor organizate în cadrul proiectului România Educată, şi anume faptul că este momentul să facem tot posibilul pentru a creşte procentul elevilor români care obţin performanţe medii şi ridicate la lectură, matematică şi ştiinţe. Aşa cum ştim, viitorul României depinde de capacitatea cetăţenilor săi de a rezolva creativ probleme matematice cotidiene, de a înţelege texte complexe, de a face distincţia între argumentele bazate pe dovezi ştiinţifice şi cele bazate pe informaţii total sau parţial false”, a explicat ministrul Educaţiei. 

Deca a precizat că nivelul de alfabetizare funcţională va fi evaluat periodic prin teste online. 

“Nivelul de alfabetizare funcţională al elevilor va fi evaluat periodic prin teste online, corespunzătoare fiecărui nivel de studiu. Peste 29.000 de profesori vor fi formaţi în vederea creşterii nivelului de alfabetizare funcţională a elevilor. Şi peste 58.000 de elevi vor beneficia de resurse de predare-învăţare relevante pentru creşterea nivelului propriu de alfabetizare funcţional. Punerea în practică a acestor măsuri va fi finanţată cu aproximativ 25 de milioane de euro din fonduri europene, printr-un proiect dedicat, care va fi lansat în următoarele luni”, a declarat Ligia Deca. 

Ea a prezentat şi a doua concluzie, care se referă la reducerea decalajului de performanţă existent între elevii cu statut social, economic şi cultural diferit. 

“A doua concluzie pe care doresc să o subliniez este că avem nevoie să reducem decalajul de performanţă existent între elevii cu statut social, economic şi cultural diferit. La fel ca ediţiile anterioare, PISA 2022 ne arată că elevii din familii cu venituri mici şi nivel de educaţie redus obţin performanţe mai scăzute la lectură, ştiinţe şi matematică. Toţi copiii au dreptul să dobândească competenţele cerute de societatea actuală, pentru că România nu-şi permite să irosească resursă umană şi cetăţeni activi. Reducerea acestui decalaj este o mare provocare pentru ţara noastră, însă reprezintă o prioritate asumată în Ministerul Educaţiei şi, de asemenea, o prioritate asumată şi de mine ca ministru al Educaţiei. Acest lucru este vizibil, poate mai vizibil decât oricând, odată cu intrarea în vigoarea noilor legi ale educaţiei”, a subliniat Ligia Deca. 

Cristina Corpaci
Cristina Corpaci
Din iulie 2021 m-am alăturat echipei România Liberă, unde sunt editor și editorialist economic.
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă