Deși Max Verstappen a reușit să cucerească titlul mondial pentru al patrulea an consecutiv, bonusurile financiare din acest sezon vor fi considerabil mai mici comparativ cu cele primite în 2023.
Max Verstappen și-a asigurat titlul mondial în Formula 1 în sezonul 2024, reușind să încheie al cincilea în Marele Premiu din Las Vegas. Performanța sa individuală a fost remarcabilă, mai ales având în vedere dificultățile întâmpinate de echipă pe parcursul sezonului. Cu toate acestea, Red Bull a avut un an mult mai modest comparativ cu 2023, ocupând doar locul 3 în clasamentul constructorilor, în spatele McLaren și Ferrari.
Performanța lui Verstappen
Startul sezonului a fost promițător pentru Verstappen, care a câștigat 7 din primele 10 curse, însă ulterior lucrurile s-au complicat, iar Red Bull a suferit din cauza lipsei de consistență. În ciuda eforturilor, Verstappen a înregistrat doar 8 victorii în acest sezon și are șanse reduse să atingă cifra de 10, cu două etape rămase.
Succesul mai puțin dominant al Red Bull în acest sezon a avut un impact direct asupra bonusurilor de performanță. Potrivit Fox Sports Mexico, Max Verstappen va primi un bonus de performanță cu 19 milioane de dolari mai mic decât în 2023. Contractul său, care include reguli stricte pentru acordarea bonusurilor, depinde de numărul de victorii și de poziția echipei în clasamentul constructorilor. În sezonul precedent, Verstappen a obținut 19 din cele 21 de victorii ale Red Bull, contribuind astfel la un sezon record pentru echipă.
Reducerea bonusurilor: impact financiar semnificativ pentru Verstappen și Red Bull
Anul trecut, performanțele sale excepționale au generat beneficii financiare considerabile pentru întreaga organizație. De exemplu, Christian Horner, directorul echipei, a primit o creștere salarială de 11%, ajungând la 8,92 milioane de lire sterline, în timp ce Helmut Marko a încasat 7 milioane de lire sterline, dublu față de anul anterior.
În acest sezon, însă, lucrurile stau diferit. Red Bull are 555 de puncte și este sigură de locul 3 la constructori, în timp ce McLaren (608 puncte) și Ferrari (584 puncte) sunt în lupta pentru primele două poziții.