Programul care revoluționează învățarea matematicii este deschis pentru 150 de profesori de gimnaziu din țară
Programul DataMathLab 2024-2025, este primul proiect de educație matematică, prin care profesorii sunt consiliați să predea această disciplină într-un mod accesibil și prietenos. Astfel, elevii vor avea șansa de a înțelege cu adevărat matematica.
În anul școlar 2024-2025, vor fi selectați 150 de profesori de matematică de gimnaziu din țară. Aceștia vor participa, în grupe de câte 50, atât la sesiuni fizice, în Centre de învățare din Iași, București și Cluj, cât și la sesiuni online, într-un format unic și eficient.
„Am crescut într-un sistem în care am ajuns să credem că matematica este un domeniu rezervat celor cu o anumită predispoziție. Totuși, matematica oferă competențe esențiale care sunt fundamentale pentru toți adulții. Prin DataMathLab, sprijinim profesorii să transforme matematica într-un subiect accesibil, atractiv și relevant pentru toți elevii”, spune Anca Gaidoș, directorul programului.
Programul a debutat în 2021 și a fost lansat de Asociația Aspire Teachers care vine ca răspuns la problema care costă România miliarde de lei anual, analfabetismul matematic. Este vorba despre incapacitatea elevilor de a rezolva probleme simple, folosind cunoștințele acumulate la școală.
„Pentru mine, o lecție este reușită, atunci când elevii nu doar înțeleg subiectul, ci și reușesc să aplice cunoștințele în diverse contexte și să le transfere în alte domenii. Programul acesta m-a ajutat să ajung la niște lecții pe care le consider bune. Elevii mei nu mai sunt plictisiți sau obosiți. Acum, își prezintă cu încredere soluțiile și lucrează împreună, pentru a înțelege și a rezolva problemele”, a spus Ana-Maria, profesoară de matematică la Liceul Pedagogic Andrei Mureșanu din Brașov.
Cheia care deschide mintea
În echipa acestui program sunt practicieni și consultanți care au avut ocazia să lucreze cu unii dintre cei mai buni profesori și matematicieni din lume, care au predat, după programa românească, dar și după cele occidentale. Mentorii-formatori sunt: dr. Daniela Vasile și MIhaela Ancuța (București), Ariana Văcărețu și Marilena Faiciuc (Cluj), Mihaela Ionescu și Liliana Olărașu (Iași).
Aplicația constă în completarea unui formular de înscriere de către echipa școlii: directorul școlii și minimum doi colegi, profesori de matematică din școală.
Termenele limită de înscrieri sunt 20 septembrie 2024 pentru Centrul de învățare București și 27 septembrie 2024 pentru Centrele de învățare din Cluj și Iași.
Costurile sunt acoperite de sponsorii programului.