Creșterea cumpărăturilor online a dus la închiderea multor magazine fizice și a ridicat întrebări cu privire la viitorul centrelor comerciale. Cu toate acestea, o analiză Reuters arată că, în Europa, magazinele fizice încep să redevină populare și joacă un rol cheie în stimularea vânzărilor online.
Retailerii investesc din nou în spații fizice pentru a atrage clienții în magazine, în special acum, când competiția cu giganți ai comerțului electronic, precum Shein, este tot mai intensă.
Dorința consumatorilor de a reveni în magazine după restricțiile pandemice s-a dovedit un atu, iar cumpărăturile de weekend revin în tendințe
Datele Euromonitor confirmă că, deși numărul total de magazine din Europa a scăzut ușor, suprafața destinată vânzărilor a crescut cu aproape 1% în 2023 și se estimează o creștere de 2,7% până în 2028.
Retailerii înțeleg că menținerea unei relații apropiate cu clienții este esențială, spune Thomas Joekel, manager de portofoliu la Union Investment, subliniind că interacțiunea directă din magazine oferă o experiență pe care e-commerce-ul nu o poate înlocui.
Exemplele din domeniul sportiv confirmă această tendință.
Decathlon, retailerul francez de articole sportive, a deschis 80 de noi magazine în 2023, ajungând la 1.700 de locații la nivel global. Totodată, retailerul italian Cisalfa, care vinde articole sportive, inclusiv echipamente Nike și Under Armour, plănuiește deschiderea și modernizarea a aproximativ 10 magazine în acest an.
De asemenea, compania a intrat pe piața din Germania prin achiziția SportScheck, adăugând 25 de magazine la rețeaua sa din această țară.