Directorul APMC Constanţa, Dan Nicolae Tivilichi, a declarat miercuri, într-o conferinţă de presă, că un proiect important al administraţiei este “Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creşterii adâncimii şenalelor şi bazinelor şi a siguranţei navigaţiei în Portul Constanţa”. Astfel, vor fi realizate lucrări de dragaj, fiind prevăzute 17 zone pentru a aduce adâncimile la cota de proiectare pe o suprafaţa de 1.815.655,80 metri pătraţi. De asemenea, se va adânci şenalul de acces către portul de lucru şi se va realiza adâncirea bazinului portului de lucru propriu-zis, de la 7 metri la 9 metri, pe o suprafaţă de 371.286,70 metri pătraţi.
“În afară de dragajul de investiţii, care înseamnă adâncirea la 9 metri şi eliminarea stâncilor de la intrarea în portul de lucru, se vor elimina şi obstacolele din portul vechi, respectiv dinspre danele 88-89 şi acolo au o restricţie de draft din cauza stâncilor de la intrarea. De asemenea şi în danele 55,56 se va întâmpla acelaşi lucru. (…) Adâncimea de 9 metri în portul de lucru va permite oricărui tip de navă RO-RO să intre în portul Constanţa. Cele mai moderne nave Ro-Ro care tranzitează Marea Neagră acum au în jur de opt metri draft, le rămâne un metru de siguranţă”, a afirmat directorul Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa.
El a precizat că lucrările ar putea începe în toamna acestui an.
În cadrul acestui proiect vor fi consolidate şi cheiurile de lucru. “Cota proiectată a cheiurilor este de 7 metri în condiţiile în care noi ne ducem la 9 metri şi cheiurile vor trebui consolidate”,a explicat Dan Nicolae Tivilichi.
De asemenea, tot prin acest proiect va fi achiziţionat şi pus în funcţiune un sistem hidrografic şi o navă hidrograf ce va fi capabilă să îmbarce toate echipamentele hidrografice şi auxiliare necesare pentru monitorizarea adâncimilor din bazinele şi şenalele portuare.
Valoarea acestui proiect este de 48.982.700 euro, finaţarea fiind făcută prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020