Intersecția bulevardelor Iuliu Maniu și Vasile Milea rămâne blocată de șantierul deschis pentru modernizarea liniei de tramvai, cu toate că termenul de execuție a fost depășit, dar Primăria Capitalei nu reacționează.
Cu toate că ar fi trebuit finalizate lucrările până la data de 25 mai anul curent, pe linia de tramvai de pe Bulevardul Vasile Milea din Capitală (în zona intersecției cu Bulevardul Iuliu Maniu), după cum demonstrează imaginile suprinse de reporterii cotidianului național “România liberă”, este în continuare șantier.
Traficul se desfășoară în continuare cu dificultate în zonă, în timp ce utilajele ocupă linia pe care ar fi trebuit să circule tramvaiul.
Proiect scump și de durată
Proiectul nu este unul ieftin pentru municipalitate, Primăria Capitalei plătind peste 18,5 milioane de lei pentru 1,1 km de șină de tramvai.
“Proiectul Modernizare linie de tramvai pe B-dul G-ral Vasile Milea de la intersecția cu B-dul Timișoara până în dreptul intrării în benzinăria OMV este finanțat în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020 și vizează modernizarea unui tronson de 1,1 km cale dublă linie de tramvai pe Bulevardul General Vasile Milea, inclusiv modernizarea liniei de tramvai din intersecția Bulevardului Iuliu Maniu cu Bulevardul General Vasile Milea”, precizează Primăria Municipiului București (PMB), într-un răspuns oficial.
Intersecția bulevardelor Iuliu Maniu și Vasile Milea este una dintre cele mai aglomerate din Capitală.
Aproape zilnic se produc ambuteiaje în zonă, iar, de mai bine de un an, traficul se desfășoară și mai greu din cauza șantierului din zonă.
Termen de finalizare necunoscut
Depășirea termenului de execuție al lucrării reiese și din răspunsul reprezentanților administrației publice locale.
“Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în data de 25.05.2021, iar termenul de finalizare a lucrărilor este de 12 luni de la emiterea ordinului de începere, respectiv 25.05.2022. Durata de execuție a investiției este de 12 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, respectiv 25.05.2021”, se mai precizează în răspunsul PMB.
Potrivit reprezentanților administrației publice locale, “lucrările de modernizare a liniei de tramvai pe Bulevardul General Vasile Milea de la intersecția cu B-dul Timișoara până în dreptul intrării în benzinăria OMV sunt executate de S.C. URBAN PROFILE GRELE S.R.L. în baza Contractului de execuție lucrări nr. 659/30.12.2020”.
“Valoarea Contractului de execuție lucrări nr. 659/30.12.2020 este de 18.508.649,43 lei fără TVA. Circulația tramvaiului nr. 10 va fi reluată după finalizarea și recepționarea lucrărilor de modernizare a tronsonului de 1,1 km cale dublă linie de tramvai pe Bulevardul General Vasile Milea”, mai precizează Primăria Capitalei.
Am solicitat PMB să ne precizeze noul termen stabilit pentru finalizarea lucrărilor și dacă va fi sancționat constructorul pentru întârziere.
Până la ora închiderii ediției, nu am primit un răspuns.
Vom publica răspunsul administrației publice locale, în momentul în care îl vom primi.
Nu este singura problemă pe care municipalitatea bucureșteană a întâmpinat-o în acest an, legată de liniile de tramvai.
Recent, Primăria Capitalei a decis, după mult timp, achiziționarea unor tramvaie noi pentru linia 41.
S-a constata însă că noile tramvaie sunt prea lungi, iar, acum, este nevoie de extinderea stațiilor.
Este o altă investiție ce nu se regăsește în bugetul municipalității.
Citește și:
Controlul ANPC, praf în ochi. Vehiculele STB rămân neigienizate și cu defecțiuni. FOTO
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!