Mai mulți clienți ai companiei Vodafone România s-au adresat redacției cotidianului național “România liberă”, plângându-se că operatorul de telefonie mobilă refuză să le rezilieze contractele, chiar și după expirarea perioadei stabilite.
Clienții Vodafone România care s-au adresat redacției noastre ne-au arătat, prin înregistrări audio și video, cum compania îi ține “prizonieri” unor contracte, chiar și după ce acestea expiraseră.
În ciuda numeroaselor solicitări, reprezentanții companiei de telefonie mobilă le promiteau că vor fi contactați pentru a le fi reziliate contractele, dar, în realitate, acest lucru nu se întâmpla.
Cu toate că respectivele contracte au fost semnate în magazine ale Vodafone, compania refuză să le rezilieze în același mod.
Cum se reziliază contractele Vodafone România
Vodafone România reziliază contractele – chiar dacă acestea au fost semnate în magazin – doar telefonic.
O solicitare de reziliere poate fi depusă în magazin, unde clientul va primi un număr de înregistrare.
În termen de maximum opt zile lucrătoare, un reprezentant Vodafone ar trebui să contacteze telefonic clientul care a cerut închiderea contractului, pentru a-i rezolva solicitarea.
Cel puțin în cazul clienților Vodafone care s-au adresat redacției noastre, acest lucru nu s-a întâmplat.
S.D., de exemplu, este un client Vodafone România care ne-a arătat că a înregistrat nu mai puțin de patru cereri de reziliere a contractului ce depășise perioada stabilită, la începutul acestui an.
Duși cu vorba, până la închiderea telefonului în nas
Clientul Vodafone România ne-a arătat cum a depus o primă cerere de reziliere a contractului în data de 24 ianuarie a.c., după ce perioada stabilită inițial fusese depășită.
Era vorba despre un contract ce includea plata în rate a unui telefon mobil Huawei, pentru care clientul Vodafone România plătea lunar aproximativ 140 de lei pe lună, timp de doi ani.
Prima cerere a fost depusă în magazin, unde i s-a spus că va fi contactat telefonic pentru a i se rezilia contractul și a i se păstra numărul de telefon pentru o cartelă reîncărcabilă, așa cum solicitase.
A fost depășit termenul de opt zile lucrătoare și clientul nu a fost apelat decât de un robot, pentru un sondaj privind serviciile Vodafone.
A răspuns sondajului, sperând că ulterior va discuta cu un reprezentant al companiei, care să-i rezilieze contractul.
După ce a răspuns la toate întrebările sondajului, apelul s-a încheiat însă și a început să primescă mesaje cu alte întrebări referitoare la serviciile Vodafone.
Clientul a mers din nou în magazin și i s-a spus să apeleze serviciul Relații Clienți.
A apelat acest serviciu și i s-a dat un nou termen, de două zile pentru rezilierea contractului, dar nu a fost apelat decât de același robot pentru sondaj.
A apelat din nou serviciul Relații Clienți, i s-a spus că i-a fost urgentată cererea, dar rezultatul a fost același.
A urmat un nou apel la Relații Clienți, iar de această dată, reprezentantul Vodafone România a încheiat brusc convorbirea cu clientul.
După această experiență, clientul Vodafone România s-a adresat redacției noastre.
Reporterii “România liberă” au contactat managerul de relații publice și comunicare al Vodafone România, Theodora Mirea, pentru a obține explicații pentru situația clienților operatorului de telefonie mobilă.
Reprezentantul Vodafone a promis că va verifica situația și că vor încerca să rezolve problema.
Într-adevăr, clientul ne-a confirmat că a fost contactat telefonic, după aproximativ 24 de ore de la discuția reporterilor RL cu managerul de comunicare, și i-a fost reziliat, într-un final contractul.
De asemenea, compania i-a recalculat factura, astfel încât să nu mai plătească o rată la telefonul ce fusese deja achitat.
A durat însă aproape o lună, de la data depunerii primei cereri, până la procesarea solicitării clientului de către Vodafone România.
Precizăm că în discuțiile purtate cu reprezentanții Vodafone România, reporterii noștri nu au dezvăluit numerele de telefon ale clienților, numele sau alte date personale ale acestora.
“România liberă” încurajează toți cetățenii care sunt victime ale abuzurilor companiilor private sau de stat să se adreseze redacției noastre în continuare.
Vom face publice abuzurile și vom sesiza instituțiile abilitate, urmărind, în același timp, ca acestea să-și facă datoria.
Urmărește România Liberă pe Facebook și Google News!