Ministrul italian al industriei avertizează asupra riscurilor interzicerii motoarelor cu combustie internă din 2035, cerând revizuirea planurilor din cadrul „Green Deal”, relatează Financial Times.
Adolfo Urso a subliniat că această măsură ar putea declanșa o „criză gravă” pentru producătorii europeni, punând în pericol sute de mii de locuri de muncă dacă Comisia Europeană nu ajustează planurile ambițioase din sectorul auto.
Urso propune amânarea interdicției după 2035 și relaxarea reglementărilor pentru a permite utilizarea combustibililor sintetici și biocombustibililor ca alternative curate.
Această poziție reflectă temerile tot mai mari din mai multe state europene și avertismentele industriei auto, care deja se confruntă cu presiunea concurenței din partea vehiculelor electrice ieftine produse în China.
Provocările producătorilor auto din Europa
Un exemplu este Stellantis, cel mai mare producător auto din Italia, care a suspendat producția modelului electric Fiat 500 din cauza vânzărilor slabe, mașina electrică având un preț de 30.000 de euro, față de 17.770 euro pentru versiunea hibridă.
În plus, Volkswagen a anunțat recent că nu mai poate garanta securitatea locurilor de muncă în contextul dificultăților economice. Industria auto italiană angajează aproximativ 165.000 de oameni, iar cea germană 780.000.