1.5 C
București
duminică, 17 noiembrie 2024
AcasăInternaționalMcDonald's se retrage din Rusia după 30 de ani

McDonald’s se retrage din Rusia după 30 de ani

McDonald’s Corp a devenit una dintre cele mai mari companii care se retrage din Rusia, expunând planurile de a-și vinde toate restaurantele după ce a funcționat timp de peste 30 de ani în această țară, notează Reuters.

Cel mai mare lanț de restaurante de burgeri din lume, care deține aproximativ 84% din cele aproape 850 de restaurante din Rusia, va suporta o taxă non-cash aferentă de până la 1,4 miliarde de dolari.

McDonald’s decisese în martie să își închidă restaurantele din țară, inclusiv locația emblematică din Piața Pușkin din centrul Moscovei – un simbol al capitalismului american înfloritor în rugul muribund al Uniunii Sovietice.

În Rusia de la începutul anilor ’90, lanțul de burgeri a devenit o modalitate de a gusta din mâncarea și spiritul occidental pentru milioane de oameni, chiar dacă costul unui burger era de câteva ori mai mare decât bugetul zilnic al multor orășeni.

„Unii ar putea susține că asigurarea la alimente și continuarea angajării a zeci de mii de cetățeni este cu siguranță ceea ce trebuie făcut”, a declarat directorul general Chris Kempczinski într-o scrisoare adresată angajaților. „Dar este imposibil să ignorăm criza umanitară provocată de războiul din Ucraina”.

Deși marea majoritate a magazinelor din Rusia sunt închise, câteva magazine francizate au rămas deschise, profitând de popularitatea în creștere. Anul trecut, a generat aproximativ 9%, sau 2 miliarde de dolari, din veniturile sale din Rusia și Ucraina.

În weekend, au fost văzute cozi lungi la restaurantul din gara Leningradsky din Moscova, una dintre singurele filiale din capitală care a rămas deschisă, după cum au arătat imaginile de pe rețelele de socializare.

McDonald’s a declarat că dorește să își vândă restaurantele din Rusia unui cumpărător local, dar își va păstra mărcile comerciale.

„Având în vedere circumstanțele vânzării, provocările financiare cu care se confruntă potențialii cumpărători ruși și faptul că McDonald’s nu își va licenția marca sau identitatea, este puțin probabil ca prețul de vânzare să se apropie de valoarea contabilă a afacerii de dinainte de invazie”, a declarat Neil Saunders, director general al GlobalData.

McDonald’s a precizat că se va asigura că cei 62.000 de angajați din Rusia vor continua să fie plătiți până la încheierea oricărei tranzacții și că aceștia vor avea locuri de muncă viitoare la orice potențial cumpărător.

După decizia McDonald’s de a închide magazinele în martie, mai multe branduri americane, inclusiv Starbucks Corp, PepsiCo Inc și Coca-Cola au urmat exemplul, făcând eforturi pentru a se conforma sancțiunilor și a face față amenințărilor Kremlinului, care spunea că activele deținute de străini ar putea fi confiscate.

„Nu aș fi surprins să văd și alte companii urmând exemplul McDonald’s de a ieși de pe piață”, a declarat analistul Edward Jones Brian Yarbrough.

Mai devreme în cursul zilei, producătorul francez de automobile Renault a declarat că va vinde participația sa majoritară la Avtovaz unui institut științific rus.

Urmărește România Liberă pe TwitterFacebook și Google News!

Alexandru Stancu
Alexandru Stancu
2017 este anul debutului meu în presă. Am trecut pe la ProTv și Aleph News, iar din vara lui 2021 am devenit editor web la România Liberă.
Cele mai citite

Hezbollah a lovit o sinagogă din orașul israelian Haifa

Armata israeliană a anunţat sâmbătă că o sinagogă a fost lovită de o salvă "semnificativă" de rachete lansate de mişcarea islamistă libaneză Hezbollah asupra...
Ultima oră
Pe aceeași temă