Industria de transport aerian s-a confruntat în ultimele zile cu întârzieri și zboruri anulate. Spațiul aerian european a fost grav perturbat din cauza gestionării dificile a sloturilor aeroportuare, afectată de condiții meteorologice severe și simultane pe întregul continent.
Numai în data de 26 iunie, spaţiul aerian european a înregistrat aproximativ 450.000 de minute de întârziere, dintre care 360.000 din cauza condiţiilor meteorologice, cu întârzieri semnificative de peste 3 ore.
ANAT recomandă turiştilor să cumpere bilete de avion prin agenţiile de turism
Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) recomandă turiştilor să achiziţioneze biletele de avion prin intermediul agenţiilor de turism, în contextul în care, în ultima perioadă, mai multe companii aeriene, în toată lumea, au fost nevoite să anuleze zboruri din diverse motive, cum ar fi lipsa sloturilor, întârzieri sau insuficienţa personalului.
„ANAT colaborează cu Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT) pentru a crea un Fond de garantare a biletelor de avion în caz de faliment al companiilor aeriene. În prezent, nu există asigurări care să acopere anulările sau întârzierile provocate de aceste companii. Recomandăm turiştilor să cumpere bilete de avion prin agenţiile de turism pentru a fi protejaţi şi pentru a avea alternative în caz de anulare”,
Alin Burcea, preşedintele ANAT
Printre avantajele rezervării biletelor de avion prin agenţiile de turism ANAT menţionează protecţia împotriva anulărilor, turiştii beneficiind astfel de protecţie în caz de anulare, deoarece, dacă un zbor face parte dintr-un pachet de călătorie, agenţiile sunt obligate, conform legii, să găsească soluţii de repatriere a pasagerilor fără costuri suplimentare.
Totodată, subliniază ANAT, companiile aeriene nu anunţă întotdeauna clienţii despre anulări sau întârzieri, în schimb, agenţiile de turism informează turiştii, asigurându-se că aceştia nu se prezintă la aeroport decât atunci când au o alternativă de zbor garantată.
Un alt avantaj ar fi, potrivit sursei citate, siguranţa curselor charter, operate cu avioane închiriate de touroperatori de la companiile aeriene, care se numără printre cele mai sigure opţiuni de zbor.
„Touroperatorii sunt obligaţi să asigure derularea zborurilor sau să ofere alternative, atât la curse charter, cât şi la circuite”, arată comunicatul insitituției transmis redacției.
ANAT mai precizează că pasagerii au dreptul la despăgubiri din partea companiilor aeriene în anumite condiţii, plus cazare şi masă dacă sunt întârzieri foarte mari sau anulări care periclitează revenirea pasagerului la destinaţie, însă agenţiile de turism pot asigura rapid o alternativă de transport.
Wizz Air, peste 30.000 de minute suplimentare de întârziere în ultima lună
Operatorul aerian low-cost Wizz Air a transmis că operațiunile sale au fost afactate de problemele de gestionare a sloturilor aeroportuare, cauzate de fenomene meteorologice multiple şi simultane care au avut loc în întreaga Europă. Reţeaua Wizz Air a suferit în ultimele patru săptămâni peste 30.000 de minute suplimentare de întârziere în ceea ce priveşte alocarea sloturilor aeroportuare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ca urmare a acestei situaţii extraordinare.
„Aceste fenomene au afectat capacitatea autorităţilor de control al traficului aerian şi a Eurocontrol de a gestiona volumele de trafic la nivelul întregii industrii, ceea ce a condus la întârzieri şi anulări majore în întreaga industrie aeriană europeană. Aceste evenimente au afectat operaţiunile Wizz Air, precum şi operaţiunile altor companii aeriene, în întreaga Europă”
Wizz Air
Compania aeriană susţine că aceste probleme se află în afara controlului său, despre care afirmă că „a fost pregătită să asigure pasagerilor săi operaţiuni de vară fără probleme; cu toate acestea, sistemul de control al traficului aerian pare să se confrunte cu probleme semnificative în această vară”.
„La nivel de industrie, suntem obligaţi să înaintăm aceste probleme autorităţilor relevante de gestionare a traficului aerian, inclusiv Eurocontrol, pentru a ne asigura că sunt puse în aplicare măsuri de atenuare adecvate, pentru a minimiza perturbările. Ca întotdeauna, Wizz Air îşi va informa pasagerii care au rezervat direct cu compania aeriană cu privire la orice modificări de program prin SMS şi e-mail. Wizz Air recomandă pasagerilor să facă rezervări direct pe site-ul sau în aplicaţia sa pentru a se asigura de actualizări în timp util ale orarului de zbor şi de asistenţă directă pentru clienţi. În cazul în care pasagerii au făcut rezervări prin agenţii online de turism (OTA) şi alte părţi terţe, aceştia trebuie să verifice starea zborului lor şi să solicite modificările necesare prin intermediul agenţiei respective”, au transmis reprezentanţii operatorului aerian low-cost într-un comunicat.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!