Industria media și divertismentului din România se estimează că va înregistra o creștere modestă de 2,5% în acest an, ajungând la 4,43 miliarde de euro, conform celei de-a 25-a ediții a raportului PwC Global Entertainment & Media Outlook 2024-2028 (GEMO).
Florin Deaconescu, Partener și Lider al echipei de servicii pentru sectorul de Tehnologie, Media și Telecom la PwC România, a subliniat pentru Ziarul Financiar că în perioada 2024-2028, ritmul de creștere al unor segmente, precum serviciile de streaming și publicitatea online, va fi mai temperat decât în anii anteriori pandemiei.
În România, cele mai semnificative creșteri pentru acest an sunt anticipate în sectorul publicității online, cu 13%, și în serviciile de streaming Over-the-top (OTT), cu 12%.
Pe de altă parte, ziarele și revistele tipărite vor stagna la nivelul anului trecut.
Industria cinematografică este așteptată să crească cu 6% în acest an, ajungând la o valoare de 60 de milioane de euro, ușor sub creșterea de 7% înregistrată în 2023.
Piața de servicii OTT din România continuă să se dezvolte, cu o creștere estimată de 12% în acest an, atingând o valoare de 206 milioane de euro. Cu toate acestea, România rămâne cea mai mică piață OTT din Europa Centrală și de Est, în ciuda unor rate de creștere impresionante în ultimii ani. Până în 2028, veniturile din acest segment sunt așteptate să ajungă la 272 de milioane de euro, 98,1% din piață fiind dominate de platforme de streaming video precum Netflix, Disney+ și Prime Video.
În ceea ce privește serviciile de conexiune la internet (fix și mobil), acestea vor avea cea mai scăzută rată de creștere a veniturilor din Europa Centrală și de Est, de doar 0,6% în perioada 2024-2028.
În 2024, creșterea estimată este de 1%, ajungând la 2,4 miliarde de euro. Până în 2028, 5G este prevăzut să acopere 73,7% din conexiunile de telefonie mobilă din România.