Peste 200.000 de locuri de muncă din sectorul bancar la nivel global ar putea dispărea în următorii 3-5 ani, pe măsură ce inteligența artificială (AI) preia sarcini realizate în prezent de angajați, potrivit unui raport Bloomberg.
Reducerile ar reprezenta aproximativ 3% din forța de muncă totală a băncilor, conform estimărilor oferite de directorii din domeniul tehnologiei și informațiilor.
Departamentele de back office și operațiuni se numără printre cele mai vulnerabile, fiind primele vizate de automatizare.
Mai mult, serviciile pentru clienți ar putea suferi transformări semnificative, în contextul în care roboții și soluțiile AI devin din ce în ce mai eficiente în gestionarea relației cu clienții.
„Orice locuri de muncă care implică sarcini de rutină, repetitive, sunt în pericol”, avertizează experții.
AI, un motor pentru creșterea profitabilității
Deși această tranziție aduce îngrijorări privind locurile de muncă, băncile ar putea beneficia de pe urma implementării tehnologiilor AI.
Se estimează că, până în 2027, aceste instituții vor înregistra o creștere a profitului înainte de impozitare cuprinsă între 12% și 17%, datorită creșterii productivității alimentate de automatizare.
Pe măsură ce băncile își optimizează procesele, angajații din roluri tradiționale vor trebui să se adapteze sau să se reorienteze către activități care necesită abilități mai complexe și mai puțin repetitive.
Urmărește România Liberă pe Google News, Linkedin, Twitter, Facebook și Youtube.