Un studiu realizat de platforma Intelligent.com în luna august indică faptul că tinerii din generația Z, în special cei care sunt fie prea introvertiți, fie prea extrovertiți, întâmpină dificultăți majore în adaptarea la locul de muncă.
Aceasta este una dintre cauzele pentru care mulți dintre ei sunt concediați la scurt timp după angajare, conform feedback-ului oferit de angajatori.
Sondajul, realizat pe un eșantion de 966 de antreprenori și lideri din diverse industrii, a analizat criteriile de angajare ale absolvenților din generația Z.
Participanții la studiu au fost selectați în baza unor criterii demografice și profesionale, cum ar fi vârsta (peste 25 de ani), venitul (>75.000 dolari), poziția în cadrul companiei și dimensiunea organizației (peste 10 angajați).
Probleme identificate la angajarea tinerilor din generația Z
Rezultatele arată că 75% dintre companii au declarat că majoritatea absolvenților angajați recent nu au oferit performanțe satisfăcătoare. Șase din zece firme au concediat cel puțin un tânăr absolvent angajat în acest an, iar unul din șase recrutori evită să angajeze tineri din generația Z.
Companiile consideră că mulți dintre aceștia nu sunt pregătiți pentru cerințele pieței muncii, nu fac față volumului de muncă și nu au o atitudine profesională adecvată.
În plus, nouă din zece manageri susțin că absolvenții ar trebui să urmeze cursuri de etichetă profesională pentru a-și îmbunătăți adaptarea la locul de muncă.
Performanțe slabe și motivele pentru eșec
Conform studiului, 94% dintre companii au angajat proaspeți absolvenți în acest an, dar doar 25% au considerat că angajările au fost de succes.
În schimb, 62% au menționat că doar câteva dintre aceste angajări au funcționat bine, iar 14% au raportat că niciun angajat recent nu a avut performanțe satisfăcătoare.
Principalele motive pentru care tinerii din generația Z nu reușesc să se stabilească pe piața muncii includ lipsa de motivație (50%), abilități de comunicare insuficiente (39%) și lipsa de profesionalism (46%).
Alte probleme sunt dificultățile în a accepta feedback-ul (38%) și slaba capacitate de rezolvare a problemelor (34%).