Conținut educațional obligatoriu pe rețelele sociale și vouchere pentru meditațiile elevilor sunt soluțiile propuse Guvernului de Daniel Funeriu, ministrul în mandatul căruia a fost publicată Legea Educației Naționale, pentru a reduce din “pierderile enorme” din pandemie.
Elevii care provin din familii defavorizate ar trebui să beneficieze urgent de vouchere pentru meditații, din partea Guvernului, spune Daniel Funeriu, ministrul Educației în mandatul căruia a fost publicată Legea 1/2011.
“În pandemie s-a pierdut enorm. Copiii noștri au pierdut enorm. Și nu doar ai noștri. Mai ales copiii săraci. Copiii oamenilor înstăriți nu au avut așa mari probleme. Dați urgent vouchere pentru meditații! Urgent! Care să fie pentru copiii nevoiași. Să poată să aibă acces la un profesor calificat, care să fie plătit transparent prin vouchere de educație”, a declarat Daniel Funeriu, săptămâna aceasta, în cadrul emisiunii “Bună, România!”, de la postul B1 TV.
Educație pe TikTok și Insta
Daniel Funeriu îi cere public ministrului Digitalizării și Cercetării, Sebastian Burduja, să introducă “urgent” o lege prin care platformele de socializare să fie obligate să ofere conținut educațional.
“Mințile oamenilor sunt astăzi online, motiv pentru care, din punctul meu de vedere, statul are obligația de a reglementa rețelele sociale și de a le obliga ca fiecare zece minute – deci dacă un copil e zece minute pe Facebook, pe TikTok, pe Insta, copilul să primească douăzeci – treizeci de secunde de conținut educațional. Pentru că aceste platforme online, aceste rețele de socializare, te bombardează cu reclame. (…) Zece, douăzeci, treizeci de secunde de conținut educațional la zece minute de browsing pe o platformă de socializare. Îi spun public ministrului Digitalizării și Cercetării, domnului Burduja: repede, introduceți în legislație obligativitatea platformelor de socializare de a pune conținuturi educaționale!”, a mai declarat Funeriu.
Acesta a amintit că Legea Educației Naționale 1/2011 prevede asigurarea măsurilor pentru învățământ online – un exemplu este biblioteca digitală – dar prevederile nu au fost puse în aplicare de nicio guvernare din ultimul deceniu.
Daniel Funeriu atrage atenția că nu trebuie ales însă între învățământul online și cel în format clasic, față în față, fiind nevoie de ambele pentru un proces educațional de calitate.
Și actualul ministru al Educației, Sorin Cîmpeanu, a afirmat că pandemia a produs mari pierderi în pregătirea elevilor.
„Este vorba de efecte negative care s-au suprapus peste problemele cronice deja existente în sistemul de învăţământ din România”, declara Sorin Cîmpeanu, încă de la începutul acestui an.
O măsură luată de actualul șef al Educației a fost eliminarea din programele examenelor naționale (Evaluarea Națională și Bacalaureatul) a materiei ce nu a putut fi predată în sistem clasic, cu prezență fizică în școală.
Rezultatul a fost cele mai bune rezultate obținute de candidați la examenele naționale, din ultimii zece ani.
Citește și:
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!