Ford a vândut aproximativ 34.000 de vehicule electrice din aprilie până în iunie, de aproape trei ori mai multe decât în primul trimestru (cu 12.000 de unități). Vânzările Ford Model e au crescut de la aproximativ 700 de milioane de dolari în T1 la 1,8 miliarde de dolari (1,64 miliarde de euro) în T2. Dar Ford a înregistrat din nou pierderi mai mari la vehiculele electrice: aproximativ 1,1 miliarde de dolari (un miliard de euro) în aprilie-iunie, comparativ cu pierderea trimestrială de 722 de milioane de dolari în T1 2023.
Ca parte a raportului trimestrial, CEO-ul Ford, Jim Farley, a anunțat că rata anuală planificată de producție de 600.000 de mașini electrice nu va fi atinsă decât mai târziu în 2024. Ford nu indică dacă fabricile individuale sunt responsabile pentru întârziere sau dacă planurile au fost reduse ușor la nivel global.
Este menționată deschiderea Centrului de Electrificare Ford Köln în Q2, unde va fi construit Explorer-ul electric pe baza MEB. În plus, extinderea capacității pentru Mustang Mach-E din Cuautitlan, Mexic, a fost finalizată și a fost inițiată o nouă extindere a uzinei Rouge.
„Ritmul pe termen scurt al adoptării vehiculelor electrice va fi puțin mai lent decât era de așteptat, ceea ce va aduce beneficii primilor mutații precum Ford”, spune Farley. „Clienții EV sunt fideli mărcii și câștigăm mulți dintre ei cu produsele noastre de mare volum, de prima generație; facem investiții inteligente în capacități și capacități din întreaga lume; și, în timp ce alții încearcă să ne ajungă din urmă, avem produse de ultimă generație, în dezvoltare avansată, care îi vor uimi pe oameni.”
Afacerea cu motoare cu ardere a diviziei Ford Blue este încă disproporționat de mare: aici, vânzările în T2 au fost de 720.000 de vehicule, cifra de afaceri de 25,0 miliarde de dolari și EBIT de 2,3 miliarde de dolari.
Cu toate acestea, Ford Pro cu vehiculele sale comerciale ușoare și serviciile software a fost cea mai puternică divizie a Ford în ceea ce privește EBIT în al doilea trimestru: cu vânzări de 15,6 miliarde de dolari, Ford Pro a obținut un EBIT de 2,39 miliarde de dolari. Marja aici a fost astfel de 15,3%.
„Trecerea către experiențe digitale puternice și vehicule electrice inovatoare este în curs de desfășurare și va fi volatilă, așa că capacitatea de a ghida clienții și de a se adapta la ritmul de adoptare reprezintă mari avantaje pentru noi”, conchide Farley.