Firmele care comercializează produse alimentare și băuturi răcoritoate pe Arena Națională nu le oferă clienților bonuri fiscale, iar mulți spectatori își pun semne de întrebare legate de proveniența mărfii, în timp ce Primăria Capitalei și Protecția Consumatorilor ridică din umeri.
Mai mulți cititori ai cotidianului național “România liberă” ne-au demonstrat că la spațiile comerciale de pe Arena Națională, stadion administrat de Primăria Municipiului București (PMB), nu sunt eliberate bonuri fiscale la comercializarea produselor alimentare sau a băuturilor răcoritoare.
De asemenea, mai mulți spectatori de pe cel mai mare și mai modern stadion al României sunt îngrijorați de proveniența și calitatea mărfurilor comercializate, cu ocazia diverselor evenimente.
Pasarea responsabilității
Reporterii cotidianului național “România liberă” au fost prezenți la partida de fotbal dintre FC Dinamo București și CSA Steaua, disputat pe Arena Națională, anul acesta, contând pentru Liga a II-a.
Jurnaliștii noștri au achiziționat produse de la spațiile comerciale, pentru care nu au primit bonuri foscale, așa cum au descris situația cititorii noștri.
Sesizări din parte cititorilor au continuat să fie primite de jurnaliștii RL și după acest eveniment găzduit de Arena Națională.
Primăria Capitalei nu-și asumă responsabilitatea pentru fiscalizarea comerțului de pe Arena Națională.
“Pentru sesizări referitoare la neemiterea unui bon fiscal, în timpul unui eveniment desfășurat pe stadionul Arena Națională, trebuie să vă adresați organizatorului evenimentului”, precizează PMB, într-un răspuns oficial pentru “România liberă”.
Evenimentele, în afara programului ANPC
“Durata de închiriere a stadionului variază de la un eveniment la altul, în funcție de solicitarea organizatorului. De exemplu, pentru un eveniment sportiv (meci de fotbal, în general), stadionul poate fi închiriat pentru o perioadă de 24 sau 48 de ore (24 ore – meciuri Liga 1 sau Cupa României, 48 de ore – meciuri internaționale). Pentru organizarea unui concert, stadionul poate fi închiriat pentru o perioadă de 10-12 zile”, ne-a mai menționat PMB.
În trecut, existau firme private ce gestionau spațiile comerciale de pe Arena Națională, acum, potrivit administrației publice locale conduse de Nicușor Dan, închirierile se realizează pentru fiecare eveniment în parte.
“Organizatorul evenimentului desemnează o firmă care se va ocupa de comercializarea produselor alimentare în incinta stadionului, Primăria Municipiului București nefiind implicată în această activitate. Primăria Municipiului București închiriază stadionul Arena Națională, în totalitate sau parțial, în funcție de eveniment, în conformitate cu H.C.G.M.B. nr. 59/2017, modificată și completată prin H.C.G.M.B. nr. 228/2021”, ne-a mai precizat Primăria Capitalei.
PMB mai menționeaază: “Conform contractului de închiriere a stadionului Arena Națională, organizatorul este obligat să returneze spațiile folosite în aceleași condiții în care le-au fost puse la dispoziție de către Primăria Municipiului București”.
Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, spune că nu au existat sesizări legate de spațiile comerciale de pe Arena Națională și că verificarea acestora este dificilă, din cauza programului de lucru.
“Nu am primit sesizări și cred că ceea ce este legat de bonul fiscal ține mai tare de ANAF decât de noi. Spațiile acelea sunt deschise doar cu ocazia diverselor evenimente. Putem avea în vedere. Sincer, nu știu calendarul evenimentelor de pe Arena Națională.Nu știu nici ce categorii de produse vând. Dacă vând produse ambulate, chipsuri, băuturi etc., e greu de imaginat că cineva ar avea stocuri în afara perioadei evenimentuui. De obicei se cumpără pentru astfel de evenimente. Nu am cum să desemnez o persoană care să urmărească evenimentele. Dați-ne un mesaj cu o zi înainte de eveniment! Probabil că evenimentele sunt seara, în afara orelor de program. Atunci, ar trebui să țin o echipă acasă ziua, ca să meargă seara acolo”, ne-a declarat Horia Constantinescu.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!