9.2 C
București
miercuri, 20 noiembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăIncognitoEXCLUSIV. Decizia lui Nicușor Dan de a elimina linia STB 336, fiasco...

EXCLUSIV. Decizia lui Nicușor Dan de a elimina linia STB 336, fiasco în trafic. Locuitorii din Militari, rămași fără autobuz care să-i ducă la Spitalul Universitar. FOTO

Locuitorii din cartierul bucureștean Militari au rămas fără singurul autobuz care îi transporta până în fața Spitalului Universitar. Decizia lui Nicușor Dan de a elimina linia 336 a agravat problemele de trafic de pe cel mai aglomerat bulevard al Capitalei.

Mulți bucureșteni, locuitori ai cartierului Militari, în special, au contactat reporterii cotidianului național “România liberă”, nemulțumiți de hotărârea administrației publice locale conduse de Nicușor Dan de a elimina linia de autobuz 336, înlocuind-o cu un traseu redus al troleibuzului 61.

Cetățenii consideră că eliminarea liniei de autobuz a îngreunat traficul de pe Bulevardul Iuliu Maniu, oricum cea mai aglomerată arteră din Capitală.

Bolnavii, obligați la mers pe jos până la spital

O altă mare problemă pentru locuitorii din Militari este că linia de autobuz 336 era singurul mijloc de transport public care îi lăsa exact în fața Spitalului Universitar de Urgență București.

Linia 61 îi lasă acum la cel puțin 10 – 15 minute de mers pe jos față de unitatea de primiri urgențe a Spitalului Universitar, ceea ce poate însemna foarte mult pentru o persoană cu probleme ortopedice, de exemplu.

Într-un răspuns oficial pentru “România liberă”, Societatea de Transport București (STB) susține că noua linie 61 a preluat în proporție de 100% traseul autobuzului 336.

Nu este însă adevărat, patru stații din zona Splaiul Independenței care făceau parte din traseul autobuzului 336, printre care și stația Spitalul Universitar, fiind eliminate din traseul liniei 61.

Primarul general ignoră cererile cetățenilor

“Menționăm că traseul liniei 336 funcționa în cea mai mare parte a lui pe sub rețeaua de troleibuz. Prin această măsură, este redusă poluarea prin înlocuirea treptată a vechilor autobuze cu motor Diesel cu cele electrice, cu emisii zero”, ne-a transmis STB.

Imagini surprinse de jurnaliști ai publicației noastre arată că pe linia 61 circulă însă zilnic autobuze Otokar pe motorină, achiziționate în mandatul de primar al Gabrielei Firea și chiar autobuze Mercedes-Benz Citaro cu o vechime de aproape 20 de ani.

Legat de problema eliminării singurei linii STB care transporta locuitorii cartierului Militari la Spitalul Universitar, societatea subordonată Primăriei Capitalei precizează: “Pentru a ajunge la Spitalul Universitar, călătorii pot coborî din vehiculele liniei 61 la stația „Facultatea de Medicină”, sau după traversarea Bulevardului Eroilor, în stația „B-dul Eroilor”. Optimizarea transportului public se face prin eliminarea paralelismelor, mai ales că prin noua politică tarifară, călătorii pot schimba liniile de transport în intervalul de timp oferit de titlul de transport achiziționat”.

Cu aproximativ o lună de zile în urmă, STB ne menționa că a primit două petiții prin care se solicita menținerea liniei 336.

Societatea nu a precizat și câți semnatari au cele două petiții.

Am solicitat STB o actualizare a informațiilor legate de petiții primite, dar, până la încheierea ediției nu am primit un răspuns.

Potrivit STB, valoarea totală a contractului pentru achiziționarea celor 100 de troleibuze Solaris Trollino 12M este de 290.318.350,00 lei fără TVA.

“Noile troleibuze Solaris Trollino 12M cu autonomie de aproximativ 20 km au intrat în circulație pe linia 61 începând cu data de 19.02.2024, după ce, cu două zile înainte, acestea intraseră în circulație și pe linia 93. În prezent, pe linia 61 – care a preluat traseul fostei linii de autobuz 336, circulă un număr de nouă troleibuze Solaris, parcul fiind completat cu 11 autobuze preluate din linia 336. Autonomia de 20 km de care beneficiază aceste troleibuze le permite să circule pe baterii pe tronsonul cuprins între stația „Apusului” și capătul de linie „Complex Comercial Apusului”, unde nu există rețea electrică. Parcul liniei 61 va fi completat cu troleibuze noi, pe măsura livrării lor de către producător”, ne-a mai precizat STB.

După cum demonstrează imagini surprinse de reporterii cotidianului național “România liberă”, au apărut deja și primele probleme la noile troleibuze Solaris.

Unui astfel de troleibuz i-au picat încărcătoarele cu energie electrică, din mers, pe Bulevardul Regina Elisabeta, în data de 29 martie a.c..

În plus, troleibuzele Solaris se dovedesc semnificativ mai lente în comparație cu vechile autobuze, ceea ce reprezintă o problemă pentru cel mai aglomerat bulevard din Capitală, Iuliu Maniu.

Un troleibuz al liniei 62 a fost tractat de o autoutilitară a STB, după ce s-a defectat, în daya de 10 aprilie 2024.

Urmărește România Liberă pe  XFacebook și Google News!

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite

Ambasada SUA de la Kiev, închisă temporar, din cauza unui posibil atac aerian major

Departamentul pentru Afaceri Consulare de Stat al SUA a transmis că Ambasada SUA la Kiev a primit informații despre un potențial atac aerian semnificativ...

România, în pragul unei crize economice: Fonduri europene în pericol și noi taxe așteptate

Mediul de afaceri își exprimă îngrijorarea, cu privire la măsurile fiscale preconizate pentru 2025 Liderii patronatelor avertizează că noile taxe vor fi anunțate, abia...

Autorizațiile de construire pentru clădiri rezidențiale din București, în scădere drastică

Numărul autorizațiilor de construire emise în București pentru clădiri rezidențiale a scăzut cu aproape jumătate în ultimii trei ani, iar suprafața utilă totală autorizată...
Ultima oră
Pe aceeași temă