În 2023, două dintre cele mai mari platforme de livrări din România, Glovo și Bringo, au înregistrat scăderi de vânzări comparativ cu anul anterior, în timp ce Tazz a raportat o creștere de 19%, după ce în anii precedenți ajunsese la un avans impresionant de până la 600%.
O analiză realizată de Ziarul Financiar pe baza rezultatelor raportate de Glovo, Bringo și Tazz arată că, în 2023, un an caracterizat de prudență în consum și de inflație ridicată, platformele de livrări au avut performanțe financiare mai slabe față de anii de vârf, respectiv 2020 și 2021, care au fost marcați de pandemia de COVID-19.
În această perioadă, restricțiile și teama de îmbolnăvire au dus la o creștere masivă a comenzilor online și a serviciilor de livrare.
Deși piața a revenit la normal, rezultatele din 2023 arată o încetinire a creșterii pentru acest sector.
Glovo și Bringo au raportat scăderi de vânzări, iar Tazz și Bringo au înregistrat și pierderi financiare. Spre deosebire de aceștia, Tazz a continuat să crească, chiar dacă la un ritm mai moderat.
Bolt Food, un alt jucător activ pe piață, nu a putut fi evaluat separat, deoarece rezultatele financiare sunt combinate cu cele ale companiei de ride-sharing Bolt.
În concluzie, datele arată că febra livrărilor din perioada pandemiei a scăzut, pe măsură ce restricțiile au fost ridicate și consumatorii s-au întors la obiceiurile de dinainte de criză.