Adevăratul indicator al faptului că Disney are sau nu o „problemă cu generației Z” va fi, dacă această generație va mai simți atracția de a-și aduce copiii în parcuri
Pentru Disney, o companie veche de un secol, care gândește în termeni generaționali, dacă generația Z continuă să fie entuziasmată de Disney este o întrebare crucială de afaceri.
Directorul șef al mărcii Disney, Asad Ayaz, a respins ideea că un număr mai mic de fani din generația Z care se prezintă la conferințele anuale Disney, ar putea reprezenta un semnal puternic de alarmă. Dar a precizat, de asemenea, că Disney urmărește îndeaproape generația Z și schimbarea obiceiurilor sale media și de divertisment, notează The Guardian.
„Acesta este un public care se află în mare măsură pe dispozitivele lor”, a mai spus Ayaz. Disney „se asigură nu numai că avem genul potrivit de filme și emisiuni pentru acest public important, ci și că ne aflăm pe platformele pe care generația Z petrece cel mai mult timp, fie că este TikTok, Instagram sau Snapchat ori jocuri de noroc.”
Disney are în prezent, aproape 14 milioane de urmăritori pe TikTok, platforma favorită a generației Z, în comparație cu cei 54 de milioane de urmăritori ai săi de pe Facebook, platforma percepută acum în SUA ca fiind cea mai populară printre persoanele în vârstă. Aproape 40 de milioane sunt pe Instagram, o platformă mai millennială.
Într-un efort Disney de a intra în legătură cu spectatorii mai tineri, compania a anunțat o investiție de 1,5 miliarde de dolari în Epic Games, creatorul Fortnite, și a promis un parteneriat permanent, pentru a aduce în universul jocurilor, mai multe personaje și povești deținute de Disney. Se estimează că 1,2 milioane de jucători au luat parte la anunțul Disney privind noi colaborări cu Epic Game, care a fost transmis în direct în cadrul Fortnite, au transmis reprezentanții Disney.
Disney lucrează pe TikTok, cu mulți creatori de conținut din generația Z, pentru a produce videoclipuri virale care ajung la o altă generație. Totuși, nu este clar, cât de bine ar putea aborda aceste tactici de marketing, schimbările generaționale mai profunde.
Ce vrea generația Z
Când vine vorba despre film, competiția Disney pentru câștigarea telespectatorilor generației Z, nu mai este doar despre alte studiouri importante de film și TV, este despre vastul ecosistem de conținut online.
Un studiu Deloitte 2024, de cercetare a consumatorilor, a constatat că spectatorii mai tineri „preferă videoclipurile din rețelele sociale, în detrimentul oricărei alte forme de conținut video” și că respondenții la sondajul din generația Z preferau conținutul generat de utilizatori, deoarece însemna că nu „trebuie să petreacă timp căutând”.
Când vine vorba despre parcuri tematice, consumatorii mai tineri doresc ca experiențele lor de divertisment să fie „interactive” și „autentice”. Acestea sunt ambele cereri provocatoare pentru parcuri tematice create pentru baby boomers care au fost foarte fericiți să stea pe loc și să se bucure de o „experiență de consum în masă”, a spus Scott Smith, profesor asociat la Universitatea din Carolina de Sud, care cercetează parcurile tematice.
Pentru americani, a merge într-un parc Disney este asemănător cu participarea la o slujbă religioasă săptămânală, ceva pe care adolescenții și tinerii adulți ar putea înceta să-l mai facă pentru o vreme, dar pe care adesea îl reiau odată ce devin părinți, a spus Bethanee Bemis, un curator al unei expoziții despre reflectarea istoriei americane în parcul Disney.
Bemis a mai afirmat și că „Adevăratul indicator al faptului că Disney are sau nu o „problemă cu generației Z” va fi, dacă această generație va mai simți atracția de a-și aduce copiii în parcuri. Disney e o lecție pe care, mai ales adulții, trebuie să o înțeleagă, ca să o poată da mai departe”.