În multe județe, cei mai mulți elevi nu au reușit să obțină medie de promovare la simularea examenului național de bacalaureat. Ministrul Educației, Ligia Deca, refuză să facă publică ierarhizarea pe județe.
Ministerul Educației (ME) deține toate datele privind procentele de promovare înregistrate, în fiecare județ, la simularea examenului național de bacalaureat, dar, în ciuda solicitărilor din partea presei, refuză să le facă publice.
Aceasta, potrivit surselor noastre din minister, pentru că șefa Educației, Ligia Deca, încearcă să ascundă cât se poate din rezultatele foarte slabe.
În aceste condiții, este greu de aflat care sunt județele cu cele mai bune respectiv cu cele mai slabe rezultate.
Unele inspectorate școlare județene au transmis propriile comunicate referitoare la simularea Bacalaureatului, în timp ce din alte județe vin procente doar pe surse.
În multe județe, cei mai mulți elevi nu au reușit să obțină media de promovare a Bacalaureatului, șase, la simularea din acest an.
În județul Timiș, 58% dintre candidați au luat medie sub pragul de promovare, potrivit comunicatului de presă al Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Timiș.
La nivelul județului Dolj, situația statistică este următoarea:
- – 44,98% procent de promovare
- – note ≥ 5.00 la Proba Ea) Limba și literatura română ≃ 59,73%
- – nu au fost înregistrate note de 10.00 (zece) la proba E.a)
- – note ≥ 5.00 la Proba E.c) ≃ 64,68%
- – 26 note de 10.00 (zece) la proba Ec) – obligatorie a profilului
- – note ≥ 5.00 la Proba E.d) ≃ 63,95%
- – 28 note de 10.00 (zece) la proba E.d) – la alegere a profilului și specializării
Șapte unități de învățământ din acest județ au avut procent de promovare = 0%.
Probabil cel mai mic procent de elevi care au obținut medii de promovare la simulare a fost înregistrat în județul Ilfov.
Inspectorul școlar general al ISJ Ilfov, Adriana Stoica, a declarat, pentru “România liberă”, că 20% dintre elevi au obținut medii de trecere.
Mai multe inspectorate nu au calculat procentul de promovare al examenului, ci doar pe cele pe discipline, considerând că acestea sunt utile pentru analiza lor.
În județul Cluj, rezultatele obținute de elevii claselor a XII-a, la simularea examenului național de bacalaureat, sesiunea martie 2024, evidențiază următoarele rate de promovabilitate, pe discipline și probe de examen, astfel:
- – Proba E.a)_Limba și literatura română = 65,42%;
- Proba E.b)_Limba și literatura maternă – 91,94%
- Proba E.c)_Obligatorie a profilului, disciplinele matematică sau istorie – 71,96%;
- Proba E.d)_La alegere a profilului și a specializării, una dintre disciplinele: fizică, chimie, biologie, informatică, geografie, logică, argumentare și comunicare, psihologie, economie, sociologie și filosofie – 71,66%. De asemenea, statistica generală, pe filiere, evidențiază următoarele rate de promovabilitate, în cadrul simulării examenului național de bacalaureat, sesiunea martie 2024: filiera tehnologică (21,28%); filiera teoretică (67,32%); filiera vocațională (32, 06%). La solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui/tutorelui, notele pot fi trecute în catalog. Nota fiecărei lucrări din cadrul simulării examenului național de bacalaureat 2024 se stabilește în conformitate cu prevederile art.12, alin. (1) și (2) din O.M.E., nr. 6156/2023, privind organizarea și desfășurarea examenului național de bacalaureat, în anul școlar 2023-2024.
Nivelurile de promovare pe probe în județul Iași sunt semnificativ sub cele înregistrate la simularea organizată de M.E. în luna martie 2023 și apropiate de cele obținute la nivel național la simularea din martie 2024, așa cum ilustrează și diagrama de mai jos:
Datele ministerului
O pondere de 60,13% dintre elevii din clasele terminale de liceu care au participat la simularea examenului de Bacalaureat au luat note egale sau mai mari de 5 la Limba şi literatura română, 64,12% la proba obligatorie a profilului şi 64,75% la proba la alegere a profilului, a informat Ministerul Educaţiei, printr-un comunicat de presă.
Rata de promovare la Limba maternă a fost de 84,08%.
Simularea Bacalaureatului a fost susţinută în perioada 4 – 7 martie, la nivel naţional, de elevii claselor a XII-a şi a XIII-a seral/frecvenţă redusă.
Potrivit comunicatului citat, au fost implicaţi în procesul de evaluare 13.897 de profesori. În cadrul celor peste 1.320 de centre de examen (licee), scanarea şi încărcarea lucrărilor pe platforma informatică au fost asigurate de peste 10.000 profesori asistenţi.
Ministerul menţionează că face demersuri pentru dezvoltarea Platformei de evaluare digitalizată, astfel încât, începând de anul şcolar viitor, rezultatele probelor scrise ale simulărilor să fie comunicate anonimizat, prin afişare pe platformă, similar examenelor naţionale.
Lucrările scrise ale elevilor care au susţinut simularea probelor scrise din cadrul examenului de Bacalaureat se află în unităţile de învăţământ în care elevii au susţinut probele.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!