Şefa executivului danez, Mette Frederiksen, a anunţat marţi că, la şase săptămâni de la alegerile legislative, Danemarca va avea un guvern care îi va reuni pe social-democraţi şi pe liberali, o alianţă stânga-dreapta nemaivăzută de peste 40 de ani, transmite AFP.
„Joi va fi prezentat un nou guvern, format din social-democraţi, liberali şi moderaţi”, a declarat lidera social-democrată reporterilor după ce a informat-o pe regina Margrethe a II-a despre acest acord.
Obişnuiţi să conducă guverne minoritare, social-democraţii, de departe partidul cu cele mai multe mandate de parlamentar câştigate, 50 din totalul de 179, au dorit să guverneze depăşind diviziunile tradiţionale după alegerile legislative din 1 noiembrie. A fost nevoie să convingă Partidul Liberal, principala formaţiune de dreapta din Danemarca, în timp ce un partid de centru, Moderaţii, nou creat de fostul prim-ministru Lars Lokke Rasmussen, a susţinut un guvern de coaliţie, potrivit agerpres.ro.
Danemarca va avea un guvern de coaliție stânga-dreapta, cu o mulțime de compromisuri, dar și de ambiții
Pentru acest nou guvern,”există o mulţime de compromisuri, dar mai presus de toate multe ambiţii”, a declarat Mette Frederiksen, care urmează să prezinte platforma guvernamentală miercuri împreună cu liderii celorlalte două partide.
Noul guvern va fi susţinut de 89 de deputaţi, cu unul mai puţin decât majoritatea absolută. Contează însă pe sprijinul parlamentarilor aleşi din Groenlanda şi Insulele Feroe pentru a avea un sprijin suficient.
Danemarca și Germania construiesc cel mai lung tunel imersat din lume
Cel mai lung tunel imersat din lume va lega Danemarca și Germania, reducând timpul de călătorie între cele două țări atunci când va fi deschis în 2029.
După mai mult de un deceniu de planificare, construcția tunelului Fehmarnbelt a început în 2020, iar în lunile care au trecut de atunci a fost finalizat un port temporar pe partea daneză. Acesta va găzdui fabrica care va construi în curând cele 89 de secțiuni masive de beton care vor compune tunelul.
„Ne așteptăm ca prima linie de producție să fie gata la începutul anului viitor”, a declarat Henrik Vincentsen, CEO al Femern A/S, compania daneză de stat responsabilă de proiect. „Până la începutul anului 2024 trebuie să fim gata să scufundăm primul element de tunel”.
Tunelul, care va avea o lungime de 18 kilometri, este unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din Europa, cu un buget de construcție de peste 7 miliarde de euro (7,1 miliarde de dolari).
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!