Niciun producător nu a profitat mai mult costurile reduse din China, pentru a produce vehicule electrice, ca grupul auto francez Renault, informează o analiză a Bloomberg.
De mai mulţi ani Renault promovează Dacia Spring drept cea mai accesibilă maşină electrică din Europa. Modelul crossover produs în provincia chineză Hubei are un preţ de pornite de 20.800 de euro în Franţa sau 15.800 de euro dacă se ia în calcul şi subvenţia de la stat.
Spre comparaţie, atunci când cel mai mare producător chinez de automobile electrice, BYD Co., a anunţat în urmă cu un an preţurile pentru gama sa de modele electrice pe care le va vinde în Europa, cel mai accesibil model oferit de compania chineză era SUV-ul Atto 3 la 38.000 de euro.
BYD nu este singurul constructor chinez care dă dovadă de reţinere în loc să reducă preţurile în cursa pentru volume de vânzări. Alte mărci chineze, inclusiv MG şi Nio, se vând la preţuri mai mari pe principalele pieţe europene decât acasă, un posibil contraargument pentru cei care au aplaudat-o pe preşedinta Ursula von der Leyen când a anunţat demararea unei investigaţii asupra importurilor de automobile electrice ieftine din China.
„Pieţele globale sunt acum inundate de maşini electrice chinezeşti ieftine, al căror preţ este menţinut în mod artificial scăzut prin subvenţii guvernamentale masive. Europa este deschisă concurenţei. Nu unei nivelări în jos. Trebuie să ne apărăm împotriva practicilor neloiale”, a declarat von der Leyen la Strasbourg.
În analiza Bloomberg sunt date câteva exemple ale diferenţelor considerabile de preţuri percepute de constructorii chinezi pentru automobilele electrice importate în Europa din China şi preţurile de pe piaţa chineză.
În primele şase luni ale acestui an, vânzările grupului Renault la nivel mondial au atins 1,134 milioane vehicule, cu 13% mai mult în comparaţie cu S1 2022. Vânzările mărcii Renault la nivel mondial au ajuns la peste 772.000 de unităţi, în creştere cu 12% faţă de semestrul 1 al anului 2022.
Marca Dacia a înregistrat vânzări în creştere cu 24%, ajungând la peste 345.000 de unităţi la nivel mondial. De asemenea, modelul Dacia Spring (100% electrică) a înregistrat peste 27.000 de vânzări în Europa în semestrul I 2023.