Presa franceză scrie că a aflat toate secretele modelului Dacia Bigster, care va fi lansat pe piață peste doi ani. Modelul româneasc va avea un nou motor de 1.8 litri până și o transmisie 4×4 bazată pe un diferențial e-AWD.
Prezentat deja sub formă de concept, viitorul SUV Dacia Bigster va ajunge pe piață în 2025, la un an după noua generație Duster, cele două vehicule fiind asemănătoare ca design.
Conform publicației l`Argus, viitorul Bigster nu va fi altceva decât un Duster a cărui lungime fi de circa 4,60 metri astfel încât se va încadra în segmentul SUV-urilor compacte.
În privința sistemelor de propulsie, noutățile sunt mult mai interesante. Fără a fi confirmate, informațiile indică faptul că Bigster va avea, inițial, un sistem de propulsie mild hybrid (mHEV), bazat pe un motor de 1.2 litri, de 140 CP și va putea fi alimentat atât cu benzină cât și cu GPL.
Acesta va putea fi asociat cu o transmisie 4×4 electrificată, iar Bigster va inaugura un diferențial e-AWD în gama Dacia. Jurnaliștii francezi menționează și posibilitatea ca varianta de bază a modelului Bigster să fie dotată cu un motor de 1.2 litri de 120 CP, dar asta va depinde de normele de poluare valabile la lansarea noului model.
Noutatea absolută va fi însă un sistem full hybrid (HEV) care va include un motor termic de 1.8 litri. Cei de la l`Argus notează că aceasta va fi mai mare decât cea a hibridului de 1.6 litri și 140 CP aflat deja în dotarea modelului Jogger.
Transmisia acestui sistem full hybrid va fi produsă de grupul Renault în baza unui concept dezvoltat de start-up-ul francez Whylot.
Pe lângă aceste noutăți care se vor afla sub capota viitorului SUV compact Dacia Bigster, jurnaliștii francezi menționează că sursele lor susțin că atât mașina cât și noul sistem hibrid de 1.8 litri vor fi produse la uzinele din Mioveni.
Mai mult, cei de la l`Argus notează că prețul de bază al viitorului Bigster va fi cu cel puțin 3.000 de euro peste cel al viitoarei generații Duster care va ajunge pe piață în 2024.