2.8 C
București
vineri, 20 decembrie 2024
AcasăEconomieAutoCum s-a mișcat Dacia ca vânzări la 9 luni din 2023

Cum s-a mișcat Dacia ca vânzări la 9 luni din 2023

Vânzările modelului Dacia Sandero, în 2023, se ridică la 199.516 vehicule, în creștere cu 18,3% față de aceeași perioadă a anului precedent. Sandero își menține locul 1 în clasamentul celor mai vândute modele către clienții persoane fizice din Europa începând din 2017.

Cu 154.460 unități vândute, Dacia Duster înregistrează o creștere de 4,1% față de aceeași perioadă a anului 2022 și rămâne cel mai vândut SUV către clienții persoane fizice din Europa.

Dacia Jogger a fost comercializată în 70.932 exemplare în primele 9 luni ale anului, în creștere cu 76,1 % față de perioada similară a anului 2022. Jogger se menține astfel pe prima poziție în topul celor mai vândute modele de segment C (exceptând vehiculele SUV) către clienții particulari.

Cu 44.262 de unități vândute, Dacia Spring înregistrează o creștere de 40,6% față de perioada similară a anului precedent și se menține în Top 3 al celor mai vândute vehicule electrice pe segmentul de retail din Europa.

„Povestea de succes a mărcii Dacia continuă, vânzările sale înregistrând  o creștere de 16,7 % în primele 9 luni ale anului 2023. Strategia mărcii, care constă în redefinirea permanentă a ceea ce este esențial pentru clienți, propunând cel mai bun raport preț/prestații, explică poziționarea sa pe locul al doilea în vânzările către clienții persoane fizice din Europa. Suntem mândri de încrederea pe care clienții noștri o acordă mărcii Dacia”, spune Xavier Martinet – Director Marketing Vânzări & Operațiuni Dacia.

Creșteri pe toate marile piețe europene

Vânzările Dacia pe piața VP (Vehiculelor de Persoane) din Europa au crescut în intervalul de referință cu 19,6% (față de o  creștere a pieței de 16,9%).

Cota de piață a Dacia în segmentul VP european a ajuns la 4,4%, în creștere cu 0,1 puncte procentuale față de aceeași perioadă a anului trecut, în pofida unui mix defavorabil al canalelor de vânzări.

Pe segmentul său tradițional, cel al vânzărilor către clienții particulari, Dacia rămâne pe podiumul european, cu o cotă de piață de 8,4%.

În România, vânzările Dacia se ridică la 36.069 unități, în creștere cu 29,2%. Cota de piață a mărcii a crescut cu 3 puncte procentuale față de perioada similară a anului 2022.

În ceea ce privește vânzările pentru clienții persoane fizice, cota de piață a mărcii Dacia se ridică la 40,1 %, în creștere cu 4,6 puncte procentuale față de primele nouă luni ale anului trecut.

Topul celor mai vândute cinci modele pe piața VP este ocupat integral de modele Dacia, fiecare model al mărcii fiind pe primul loc ca vânzări în segmentul său de piață.  

În Franța, Dacia a înmatriculat 118.495 vehicule în primele 9 luni ale anului 2023, în creștere cu 23,2% față de perioada similară a anului 2022. Cota de piață în segmentul autoturismelor a ajuns la 9,1%, în creștere cu 0,5 puncte procentuale și plasează Dacia pe locul 3 în clasamentul celor mai vândute mărci pe piață.

Pe piața vânzărilor către clienții persoane fizice, Dacia este cea mai vândută marcă din Franța, iar Sandero este cel mai vândut model către clienții particulari și ocupă locul al 3-lea în vânzările pe piața totală.

Spring ocupă locul al doilea în vânzările de vehicule electrice, atât pe segmentul de retail, cât și pe ansamblul piețe, iar Duster este cel mai vândut SUV pe segmentul de retail, în vreme ce Jogger este cel mai vândut model de segment C către clienții persoane fizice.

În Italia, Dacia a vândut în primele 9 luni ale anului în curs 66.160 vehicule, în creștere cu 29,3% față de perioada similară a anului trecut. Cota de piață a mărcii este în creștere cu 0,3 puncte procentuale.

Dacia își menține prima poziție pe segmentul de retail, cu o cotă de 9, % și cu 2 modele în Top 3: Sandero, pe locul 2 și Duster, pe locul al treilea.  

În Germania, vânzările Dacia se ridică la 51.703 unități, în creștere cu 25,2% față de perioada similară a anului 2022. Dacia se situează pe locul 4 în segmentul de retail, cu 3 modele în Top 15.

Sandero este al treilea cel mai vândut model din Germania către clienții persoane fizice iar Duster ocupă locul al treilea în segmentul SUV pe același canal de vânzări.

În fine, pe piața din Spania, vânzările Dacia au crescut cu 23%, la 34.624 unități în primele 9 luni din 2023. Cota de piață a mărcii este în creștere cu 0,2 puncte procentuale. Pe segmentul de retail, Dacia ocupă locul 4.

Sandero este cel mai vândut model pe piața spaniolă atât pe ansamblul pieței, cât și pe segmentul de retail.

Vânzări Dacia la 9 luni din 2023

Model     Vânzări

Dacia Sandero 199.516

Dacia Duster          154.460

Dacia Jogger          70.932

Dacia Spring          44.262

Dacia Logan          20.789

Diverse   3.552

Total       493.51

Sursa: Dacia

 
 
 
  
Răzvan Zamfir
Răzvan Zamfir
Răzvan este în presă de două decenii, fiind jurnalist atât de presă scrisă cât și de online. Și-a început cariera scriind articolele la mașina de scris, fiind licențiat în filosofie. Și-a perfectat apoi cunoștințele în jurnalismul de business și financiar. Are în portofoliu nume mari de presă precum Bursa, Capital, Business Cover – pe care l-a coordonat, Economica sau Economedia. Este autor România Liberă din iulie 2023.
Cele mai citite

Adrian Câciu: „Nu avem downgrade de rating. Orice altă afirmație este fake-news”

Ratingul de țară al României a fost confirmat de Agenția Fitch la nivelul „BBB-”, fără o retrogradare, însă perspectiva a fost schimbată de la...

Grecia a înapoiat Turciei peste o mie de monede antice din argint furate

Grecia a restituit joi Turciei un tezaur de peste o mie de monede antice din argint furate, prima repatriere de acest tip care are...

Adrian Câciu: „Nu avem downgrade de rating. Orice altă afirmație este fake-news”

Ratingul de țară al României a fost confirmat de Agenția Fitch la nivelul „BBB-”, fără o retrogradare, însă perspectiva a fost schimbată de la...
Ultima oră
Pe aceeași temă