În primele zece luni ale anului 2024, România a înregistrat o creștere de 5,4% a înmatriculărilor de autoturisme noi față de aceeași perioadă a anului trecut, totalizând 127.061 unități, potrivit datelor publicate joi de ACAROM și ACEA.
În contrast, la nivelul Uniunii Europene, creșterea înmatriculărilor de autoturisme noi a fost mai modestă, de doar 0,7%, numărul total al înmatriculărilor ajungând la 8.856.195 unități.
România ocupă locul 14 în UE la acest capitol, însă a înregistrat o scădere semnificativă de 33,6% la autoturismele full electrice, cu doar 7.943 unități înmatriculate, în timp ce vehiculele cu propulsie hibridă au cunoscut o creștere robustă de 34,7%, atingând 48.322 unități.
În Uniunea Europeană, înmatriculările de mașini full electrice au scăzut cu 4,9% (1.172.737 unități), în timp ce segmentul hibrid a crescut cu 14,2% (3.310.135 unități).
Clasamentul constructorilor auto în Europa
La nivel european, grupul Volkswagen domină piața cu 2.836.343 autoturisme noi înmatriculate (+2,3%), urmat de Stellantis cu 1.700.846 unități (-7,1%) și grupul Renault cu 1.040.882 unități (+1,2%). Dacia, parte a grupului Renault, a raportat 472.680 unități înmatriculate, în creștere cu 1,7%.
În schimb, Ford a suferit o scădere semnificativă de 17,5%, cu 362.851 unități înmatriculate în perioada ianuarie-octombrie 2024.
În luna octombrie, piața auto din Uniunea Europeană a continuat să crească, înregistrând un avans de 1,1% față de aceeași lună din 2023, cu un total de 856.762 autoturisme noi înmatriculate.