„Informațiile digitale privind starea emoțională” ale utilizatorilor pot fi furate; iar, în plus, mentenența acestor aplicații este inexistentă, scrie The Economist.
Publicația financiară dă exemplul Carolinei Escudero, utilizatoare a uneia dintre cele mai cunoscute astfel de aplicații, pentru care a merge la terapist devenise o povară greu de suportat, când a intrat într-o depresie puternică.
Astfel, a luat decizia să se înscrie pe aplicația de terapie populară – BetterHelp.
Deși plătea 65 de dolari săptămânal, mare parte din timp îl petrecea așteptând ca terapistul desemnat să răspundp.
Dovadă că într-o lună a primit doar două meaje.
„Era ca și cum vorbeam cu o rudă care habar n-avea cum să se poarte cu o persoană cu probleme emoționale”, declama Carolina.
BetterHelp susține că serviciile sale nu oferă asistență non-stop, terapiștii dețin studii superioare, cu o experiență de zeci de mii de ore la activ”, iar utilizatorii îi pot schimba cu ușurință pentru a se potrivi cu programul fiecăruia.
Tot mai mulți utilizatori de aplicații probleme emoționale
Nu a fost niciodată un moment mai critic ca acum pentru a veni în ajutorul celor cu probleme mentale.
Incidența cazurilor de probleme mentale și anxietate a crescut vertiginos în timpul pandemiei – peste 25%, conform publicației medicale Lancet.
Aceasta, corelat cu faptul că și mai multe persoane folosesc serviciile on-line, a dus la explozia numărului de aplicații pentru sănătatea mentală, mai atrage atenția The Economist.
Asociația Americană de Pshihologie estimează că ar fi între 10.000 și 20.000 de aplicații disponibile pentru instalat.
Însă dovezile adunate arată cum riscurile privind datele personale ale utilizatorlior sunt ignorate, precum și faptul că nimeni nu verifică dacă aceste aplicații întradevăr funcționează.