Comisia Europeană coordonează o acțiune a autorităților naționale de protecție a consumatorilor împotriva companiei Meta, vizând modelul de „plată sau consimțământ”.
Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor (CPC) a transmis, pe 22 iunie, o scrisoare în care își exprimă îngrijorările cu privire la posibilitatea ca acest model să încalce legislația UE privind protecția consumatorilor, se arată într-un comunicat de presă.
Acțiunea, coordonată de Direcția Generală Concurență, Consumatori și Prevenirea Fraudei din Franța, a început în 2023, imediat după ce Meta a impus consumatorilor să aleagă între abonarea la Facebook și Instagram contra unei taxe sau consimțământul pentru utilizarea datelor lor personale în scopuri publicitare.
Autoritățile de protecție a consumatorilor au investigat dacă Meta a oferit informații clare, adevărate și suficiente înainte de a impune aceste opțiuni, analizând impactul asupra drepturilor consumatorilor.
S-a evaluat dacă consumatorii au fost puși sub o presiune nejustificată de a alege rapid între plata unui abonament sau acceptarea prelucrării datelor personale, din teama de a pierde accesul la conturile și rețeaua lor de contacte.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!