17.6 C
București
duminică, 8 septembrie 2024
AcasăEconomieAutoChinezii încearcă să împace și capra și varza în scandalul prețurilor menținute...

Chinezii încearcă să împace și capra și varza în scandalul prețurilor menținute artificial scăzute ale mașinilor electrice chinezești

Industria auto din China ar trebui să caute soluții la conflictele comerciale prin adâncirea legăturilor cu partenerii europeni prin parteneriate tehnologice, potrivi unui consilier de politici chinez după ce Comisia Europeană a început o anchetă cu privire la subvențiile Chinei pentru vehiculele electrice.

Guvernul chinez, asociațiile industriale și companiile ar trebui să atenueze impactul asupra altor piețe, pe măsură ce exporturile chineze de vehicule electrice cresc și să caute relații de câștig-câștig cu companiile locale, a scris Dong Yang, vicepreședinte al grupului de reflecție China EV100 din China, într-un articol publicat pe contul său de socializare Wechat.

Dong, fost oficial al Ministerului Mașinilor din China, unul dintre organismele guvernamentale care supraveghează industria auto din China în anii 1990 și producătorul auto de stat BAIC Group, a sugerat, de asemenea, că furnizorii chinezi de baterii ar trebui să aprofundeze legăturile cu companiile europene și să construiască un lanț local de aprovizionare cu baterii în Europa.

Președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a acuzat China că a inundat piețele globale cu mașini electrice la prețuri scăzute artificial din cauza subvențiilor uriașe de stat și a început o anchetă care ar putea duce la tarife punitive.

Pe partea cealaltă, deși au proferat câteva amenințări voalate sau nu către UE, chinezii au fost și împăciuitori, încercând să lanseze investiții într-o UE mereu lacomă după bani, deși mai toată lumea știe intenția reală a chinezilor. Închiderea industriei auto europene, unul dintre marii săi concurenți.

Astfel, producătorul chinez de vehicule electrice Xpeng a încheiat în iulie un acord cu Volkswagen pentru a construi împreună două modele noi bazate pe platforma EV a Xpeng în China. Alții, cum ar fi LeapMotor, caută, de asemenea, să licențieze tehnologiile sale EV către parteneri străini.

De asemenea, producătorul chinez de baterii CATL și-a extins fabrica din Germania și construiește o altă fabrică în Ungaria.

Compania sa CALB și-a localizat lanțurile de aprovizionare oferind asistență tehnică firmelor locale și încurajând furnizorii chinezi să înființeze fabrici în Europa, cu scopul de a procura cel puțin 70% din materialele cheie de care are nevoie pentru a produce baterii în Europa la nivel local până în 2026.

Răzvan Zamfir
Răzvan Zamfir
Răzvan este în presă de două decenii, fiind jurnalist atât de presă scrisă cât și de online. Și-a început cariera scriind articolele la mașina de scris, fiind licențiat în filosofie. Și-a perfectat apoi cunoștințele în jurnalismul de business și financiar. Are în portofoliu nume mari de presă precum Bursa, Capital, Business Cover – pe care l-a coordonat, Economica sau Economedia. Este autor România Liberă din iulie 2023.
Cele mai citite

Liga Națiunilor: Germania-Ungaria 5-0 Olanda-Bosnia-Herțegovina 5-2

Selecţionatele Germaniei şi Olandei au obţinut victorii la scor, sâmbătă, în primele lor meciuri din noua ediţie a Ligii Naţiunilor la fotbal. Germania a surclasat...
Ultima oră
Pe aceeași temă