Chatbots și instrumente de inteligență artificială precum ChatGPT, care pot produce aproape instantaneu conținut scris din ce în ce mai sofisticat, sunt deja folosite pentru a îndeplini o varietate de sarcini, de la redactarea temelor de liceu la generarea documentelor juridice.
Ca în fiecare ciclu major de inovație tehnologică, unii angajați vor fi înlocuiți, inteligența artificială preluând rolurile acestora. În același timp, vor apărea activități complet noi – și potențiale oportunități de angajare, scrie CBSnews.
Locurile de muncă care vor fi înlocuite de chatbots precum ChatGPT
Programare
ChatGPT poate scrie coduri de calculator pentru a programa aplicații și software. Acesta poate verifica dacă limbajul codificatorilor umani conține erori și poate converti ideile din engleză, în limbaj de programare.
„În ceea ce privește locurile de muncă, cred că este în primul rând o îmbunătățire decât o înlocuire completă a locurilor de muncă”, a declarat Oded Netzer, profesor la Columbia Business School, pentru CBS MoneyWatch.
„Codarea și programarea sunt un bun exemplu în acest sens. De fapt, se poate scrie cod destul de bine”, a mai spus acesta.
E-mail-urile de bază
Scrierea de e-mailuri administrative simple sau email-urile de programare pentru lucruri precum stabilirea sau anularea unor întâlniri ar putea fi, de asemenea, ușor de externalizat către un instrument precum ChatGPT, potrivit lui Netzer.
„Nu este aproape deloc creativitate implicată, așa că de ce am scrie totul în loc să spunem robotului: <Trebuie să stabilesc o întâlnire la această dată>”, a spus el.
Redactare
David Autor, un economist de la MIT specializat în domeniul muncii, a subliniat că unele locuri de muncă de nivel mediu pot fi preluate de inteligența artificială, cum ar fi redactarea, producerea de texte publicitare și redactarea de comunicate de presă.
„Boții ar putea lua locul persoanelor care redactează. Acestea sunt abilități medii și nu există nicio îndoială că odată cu folosirea inteligenței artificiale, acestea vor fi mai ieftine și, prin urmare, va devaloriza munca umană”, a declarat Autor.
Planificarea și achiziționare
Este probabil ca și industriile creative să fie afectate. Celebrul director de publicitate Sir Martin Sorrell, fondator al WPP, cel mai mare grup de publicitate și PR din lume, a declarat în cadrul unei dezbateri recente că se așteaptă ca modul în care companiile vor cumpăra spațiu publicitar să fie automatizat „într-un mod extrem de eficient” în următorii cinci ani.
„Astfel, nu veți mai depinde, în calitate de client, de un planificator sau cumpărător media (n.r. buyer), ci veți putea să puneți trimitele datele ctre inteligența artificială. Aceasta este marea schimbare”, a spus el.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!