Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!
De sâmbătă, 1 iunie 2024, operatorul național pune în circulație 7 perechi de trenuri (automotoare Siemens Desiro) pe ruta directă București – GRĂDIȘTEA – Giurgiu, și retur, iar o călătorie va dura circa 40 de minute între Gara de Nord și Gara Progresu, iar de la Gara Progresu la Giurgiu, circa 80 de minute. Astfel, prin restabilirea conexiunii feroviare directe între București Nord și Giurgiu, durata călătorie între Capitală și sudul țării se va reduce la circa 2 ore, cu 12 opriri în stațiile de pe traseul București Nord – Giurgiu, transmite CFR SA, printr-un comunicat de presă remis cotidianului național ROMÂNIA LIBERĂ.
“Reamintim faptul că, modernizarea căii ferate între stațiile VIDRA și COMANA (12,02 km) a fost inclusă în LOTUL I al programului de modernizare a liniei de cale ferată București – Giurgiu, un prim lot care a avut ca obiectiv proiectarea și execuția lucrărilor pentru reconstrucția podului peste râul Argeș, între stațiile Vidra și Comana, un traseu în lungime de 12,02 km pe care suprastructura căii a fost înlocuită în totalitate, s-au construit 16 lucrări de artă – 4 poduri, 2 viaducte și 10 podețe -, 99 subtraversări și structuri de trecere în aria naturală protejată Comana, precum și două obiective civile noi, la standarde europene – Hm Comana și PO Grădiștea”, se mai precizează în comunicatul de presă.
Potrivit sursei citate, valoarea totală a contractului pentru LOTUL I (proiectare și execuție), care a cuprins doar lucrările necesare pentru redeschiderea circulației feroviare pe podul GRĂDIȘTEA, situat între Vidra și Comana, a fost de 627,42 milioane de lei, iar finanțarea a fost asigurată din fonduri nerambursabile.
PODUL GRĂDIȘTEA, pod metalic tip grindă cu zăbrele cu calea jos și cuvă de balast, în lungime de 1,36 km, inclusiv cele 2 viaducte care asigură accesul pe pod, este cea mai importantă lucrare de artă din cadrul acestui contract. A fost reconstruit peste râul Argeș la o înălțime de aproximativ 15 m și este al doilea pod feroviar complet sudat din România (primul fiind construit pe Coridorul Rin-Dunăre, în zona localității Sighișoara, peste râul Târnava Mare). Însă, pentru montarea liniei de cale ferată pe podul de la Grădiștea, antreprenorul a uitilizat sistemul slab track (sistem de cale ferată nebalastată), introdus pentru prima dată pe rețeaua feroviară din România. Sistemul constă în montarea șinelor, prin intermediul celor 8 rânduri de puncte de prindere, direct pe o placă din beton armat prefabriat, un rând de puncte fiind format din două poziții de prindere a șinei, similar cu o traversă pe o cale ferată balastată. De asemenea, pe toată lungimea podului au fost instalate aparate de compensare, care au rolul de a prelua forța de dilatare/contracție, în scopul prevenirii fenomenului de șerpuire a șinei.
“Compania Națională de Căi Ferate CFR SA continuă investițiile pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pe relația BUCUREȘTI – GIURGIU NORD FRONTIERĂ cu LOTUL 2 care cuprinde lucrările de modernizare a liniei de cale ferată pe tronsonul București Progresu – Jilava – Giurgiu Nord Frontieră, fără intervalul Vidra – Comana (LOTUL I), electrificarea în totalitate (inclusiv intervalul Vidra – Comana), o variantă nouă de traseu cu un viaduct în zona Daia, dublarea liniei între Daia și Frățești, precum și lucrări de semnalizare, prin implementarea sistemului ERTMS, o investiție în valoare estimată de 2,25 MILIARDE lei, lansată deja în licitație, cu termen de depunere a ofertelor pe data de 1 iulie 2024”, se mai menționează în comunicat.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!