În ultimii 35 de ani, România a modernizat de două ori mai puțini kilometri de cale ferată decât autostrăzi și drumuri expres, relevă o analiză realizată de Club Feroviar, preluată de Hotnews.ro.
Situația rețelei feroviare continuă să fie dezamăgitoare, cu doar 77 de kilometri modernizați în 2024, comparativ cu cei aproximativ 195 de kilometri de autostradă și drum expres deschiși circulației în același an.
Publicația Club Feroviar subliniază că, dintre cei 77 de kilometri raportați drept modernizați, doar 54,72 kilometri reprezintă modernizări reale.
Realitatea cifrelor
Restul lucrărilor au constat în proiecte de tip „Quick Wins”, care doar au readus liniile feroviare la parametrii inițiali de funcționare, fără să implice modernizări complete.
„Dacă facem un calcul simplu, rezultă că anul trecut au fost recepționați de trei ori mai puțini kilometri de cale ferată modernizată decât de autostrăzi și drumuri expres”, notează Club Feroviar.
Deși există proiecte feroviare importante finalizate după Revoluție, numărul total de kilometri modernizați este mult sub cel al autostrăzilor și drumurilor expres, ceea ce indică o prioritate mai mare acordată infrastructurii rutiere.
Urmărește România Liberă pe Google News, Linkedin, Twitter, Facebook și Youtube.