„În contextul debutului școlii, pe 11 septembrie, părinții au început să se preocupe de achiziționarea rechizitelor pentru acest nou an școlar. Asemenea anului 2022, interesul se revede atât în mediul online, cât și în cel offline. În acest context, previzionăm că în 2023 cererea va crește cu cel puțin 20%, comparativ cu 2022 pe acest segment de produse. Analizând vânzările de până acum, dar având și experiența anilor trecuți, considerăm că părinții vor aloca în medie un buget de peste 850 lei pentru achiziționarea rechizitelor școlare. Categoric, bugetul variază direct proporțional cu numărul de copii din fiecare familie, categoria de vârstă a școlarului, dar și orașul din care acesta provine,” declară Marius Avram, proprietar magazine Autograf
În materie de rechizite, produsul vedetă rămâne ghiozdanul, urmat de penar și de alte produse secundare (caiete, creioane, stilouri, carioci etc). Se observă o tendință de creștere a preferințelor consumatorilor pentru produse de brand cum sunt: Lego, Gorjuss, Nikidom, în timp ce familiile cu copii mai mari aleg produse cu design specific vârstei cum este cazul celor din gama Caterpillar. Tendința părinților din orașele mari este să facă cumpărăturile online și să caute produse recunoscute și validate ca fiind cele mai bune din piață, trendul fiind dat și de campaniile de promovare de pe rețele sociale, atât de accesate de tinerii români.
„Deși contextul economic actual nu este cel mai optimist, familiile cu copii au învățat să se adapteze din mers la inflație, sacrificând poate alte zone ale bugetului pentru a se asigura că vor fi pregătiți pentru școală. Provocarea cea mai mare a părinților este de obicei să găsească echilibrul între cel mai bun preț și dorințele copilului. Astfel, pentru a veni în întâmpinarea acestor nevoi, oferim clienților noștri o gamă vastă de produse, iar unele dintre ele pot fi achiziționate cu un buget redus. De exemplu, avem în portofoliu și ghiozdane care au prețuri începând cu 112.35 lei, alte ghiozdane de tip troller au prețul de 165.60 lei, iar prețurile cresc în funcție de tipul produsului și de brandul ales,” declară Marius Avram
În contextul economic actual, se observă o creștere a bugetului pentru produse de școală, raportat la aceeași perioadă a anului trecut. Astfel un penar echipat cu 23 piese, în 2022 era 62.99 lei, în 2023 este 71.99 lei, un ghiozdan neechipat, în 2022 era 319.99 lei, iar în 2023 este 349.99 lei și un caiet A4, în 2022 era 12.99 lei iar acum este 14.99 lei.
Pentru a veni în întâmpinarea părinților, în perioada august-septembrie, în magazinele Autograf (online și offline) se desfășoară Campania Back to school sub sloganul ,,Cadou De Clasa Nouă!, astfel cumpărătorii primesc 30 lei cadou, la fiecare 300 lei cheltuiți în magazine.
Compania Vector Internațional deține în portofoliu magazinele Autograf lansate în piață în 2012 care activează, în acest moment, în două dintre cele mai importante centre comerciale din București și Iași precum și magazinul online www.autograf.ro. Compania mai operează și magazinul online www.gutuie.ro.
Fondată în 1997, compania Vector Internațional este specializată în importul, distribuţia şi comercializarea produselor atât pentru birou cât și pentru acasă: birotică, papetărie, curățenie, igienă, protocol, promoționale, signalistică. Grupul Vector Internațional are în acest moment 75 de angajați și o cifră de afaceri de 8,8 milioane de euro în 2022.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!