BMW Group a livrat în al doilea trimestru un total de 88.289 de vehicule complet electrice. mărcile BMW și Mini. Compania a reușit din nou să dubleze vânzările de BEV față de aceeași perioadă a anului trecut (+117,5 la sută).
Marca BMW a predat clienților 77.948 de vehicule 100% electrice din aprilie până în iunie, ceea ce reprezintă o creștere de 150,7% față de T2 2022. La Mini, pe de altă parte, erau doar 10.341 de BEV, adică o creștere suficient de restrânsă de 8,8%. Cu toate acestea, Mini va trece în curând la noua generație electrică, construită împreună cu chinezii de la Great Wall.
În total, BMW Group a livrat 626.726 de vehicule (+11,5%) ale mărcilor BMW, Mini și Rolls-Royce în al doilea trimestru. Iar celebra mască britanică Rolls-Royce este aproape de lansarea modelului Spectre, care are programate primele livrări în al patrulea trimestru al anului 2023.
Cotă de 14,4% pentru mașini electrice
La marca BMW, 553.369 de vehicule (+11,5%) au fost vândute pe toate tipurile de vehicule. Cu 77.948 BEV, cota electronică pentru marca din München a fost de 14,1%. La Mini, au fost 71.816 vehicule în T2, rezultând o cotă BEV tot de 14,4%. Iar Mini Cooper SE electric este cel mai popular model al mărcii de anul trecut.
Compania din München arată că vânzările de „BMW Group electrified”, care s-au ridicat la 134.982 de unități. Dacă din aceasta se scad vânzările cunoscute de BEV, rezultă 46.693 de hibride plug-in de la BMW și Mini. Aceasta înseamnă că vânzările de PHEV au scăzut comparativ cu T2 2022: atunci au fost livrate 54.282 de hibrizi plug-in.
„Dezvoltarea puternică a vânzărilor în general și în special pentru vehiculele noastre complet electrice, arată că avem produsele potrivite pe piață la momentul potrivit. BMW Group își va continua accelerarea cu succes a electromobilității într-un ritm ridicat în a doua jumătate a anului”, spune Pieter Nota, membru al Consiliului de Administrație al BMW AG responsabil pentru clienți, mărci și vânzări.
În fine, sub presiunea interzicerii vânzărilor de modele cu motor termic din 2035, BMW Group spune că va avea o ofertă complet electrică în fiecare dintre segmentele sale principale.