Mulți bătrâni din Spania se simt mai pierduți ca oricând atunci când trebuie să meargă la bancă, deoarece procesele sunt online și mai multe sucursale se închid din cauza pandemiei de COVID-19, notează Euronews.
Odată cu campania „Sunt bătrân, nu prost”, lansată de un bărbat de 78 de ani care locuiește în Valencia, unii fac apel la mai multe servicii “față în față.”
„Suntem un grup cu o voce foarte mică, cu foarte puține posibilități și avem dificultăți enorme în prezent, deoarece banca a devenit excesiv de computerizată”, a spus Carlos San Juan, care a creat campania.
„De câteva zile încerc să fac rost de bani. Nu am avut acces la biroul fizic pentru că trebuia să fac o programare în prealabil și am fost îndrumat către o aplicație”, a adăugat el.
În primele patru zile în care a strâns semnături, Carlos a reușit să atragă peste 200.000 de oameni să își arate sprijinul și spune că a fost surprins de cât de mulți oameni au semnat petiția.
Pentru unii, sarcini precum efectuarea unui depozit, retragerea banilor și plata taxelor au devenit mai dificile online.
Ca răspuns la petiție, unele bănci au spus că își vor revizui strategia pentru a se asigura că persoanele în vârstă nu se vor simți date la o parte.
Urmărește România Liberă pe Facebook și Google News!