Se pare că Tesla va echipa noua variantă, produsă în China, a modelului său 3 cu noi celule de baterie de la CATL, folosind chimia litiu-mangan fosfat de fier (LMFP).
Tesla Model 3 revizuit, dezvoltat sub numele de cod „Highland”, va fi lansat în al treilea trimestru al anului 2023. Cu bateria LMFP, autonomia, conform ciclului chinezesc CLTC, ar trebui să crească până la 556 de kilometri, potrivit portalului 36kr.
Dacă Tesla folosește o nouă tehnologie de celule, ar putea să o folosească pentru Modelul 3 și pentru Modelul Y revizuit, programat să intre în producție în 2024. Încă din august 2022, au existat zvonuri că Tesla intenționează să folosească celulele LMFP îmbunătățite ale CATL în modelul Y actual, dar, în momentul respectiv, producătorul auto a negat acest lucru.
La World EV & ES Battery Conference 2022 din Yibin din provincia Sichuan, CATL a anunțat că bateria M3P este deja în producție de masă și va va fi folosită în vehiculele de producție începând cu 2023.
Tesla face numeroase modificări vehiculelor sale în timpul unui ciclu de produs, dar dimensiunea carcasei bateriei nu a fost niciodată modificată. Este o componentă centrală a unei mașini electrice, iar o schimbare aici ar fi costisitoare datorită efectelor sale asupra tuturor celorlalte părți. Prin urmare: dacă Tesla dorește să crească conținutul de energie al modelelor sale de bază, o schimbare în chimia celulară pare alegerea evidentă.
De asemenea, USA Today raportează că Tesla este interesată de celulele bateriei cu încărcare rapidă dominate de siliciu produse de dezvoltatorul israelian StoreDot. Producătorul auto american evaluează tehnologia, dar nu există încă un parteneriat oficial.
StoreDot a anunțat în ianuarie că celulele bateriei sale erau deja testate în condiții reale de către 15 mărci de mașini din Europa, Asia și SUA.