Acțiunea ANPC face parte dintr-o campanie, coordonată la nivel european de Direcția Justiție și Consumatori din cadrul Comisiei Europene
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a identificat 14 influenceri, care au realizat postări cu un conținut publicitar pe Instagram fără a le marca în mod corespunzător, scrie startupcafe.ro. Investigația, aflată în desfășurare, va fi extinsă și la alte platforme sociale, precum TikTok și Facebook.
„Comisarii ANPC au consiliat deja acești influenceri, cu privire la obligațiile legale. Verificările vor continua, analizând și alte postări de pe rețelele sociale”, a precizat instituția, fără a divulga numele conturilor vizate.
Acțiunea ANPC face parte dintr-o campanie, coordonată la nivel european de Direcția Justiție și Consumatori, din cadrul Comisiei Europene. Obiectivele includ evaluarea transparenței marketingului promovat de influenceri, modul în care consumatorii recunosc un conținut comercial și impactul postărilor asupra deciziilor de cumpărare.
ANPC recomandă utilizarea unei etichetări clare, vizibile și standardizate pentru postările comerciale. Conform legislației europene și naționale, nemarcarea conținutului comercial ține de domeniul practicii înșelătoare, care încalcă drepturile consumatorilor. Nerespectarea acestor norme poate atrage sancțiuni legale, iar consumatorii afectați, pot depune reclamații la ANPC sau acționa în instanță companiile și influencerii implicați.