6 C
București
sâmbătă, 4 ianuarie 2025
AcasăSocialAdministratieANPC verifică 14 influenceri pentru postări publicitare nemarcate

ANPC verifică 14 influenceri pentru postări publicitare nemarcate

Acțiunea ANPC face parte dintr-o campanie, coordonată la nivel european de Direcția Justiție și Consumatori din cadrul Comisiei Europene

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a identificat 14 influenceri, care au realizat postări cu un conținut publicitar pe Instagram fără a le marca în mod corespunzător, scrie startupcafe.ro. Investigația, aflată în desfășurare, va fi extinsă și la alte platforme sociale, precum TikTok și Facebook.

„Comisarii ANPC au consiliat deja acești influenceri, cu privire la obligațiile legale. Verificările vor continua, analizând și alte postări de pe rețelele sociale”, a precizat instituția, fără a divulga numele conturilor vizate.

Acțiunea ANPC face parte dintr-o campanie, coordonată la nivel european de Direcția Justiție și Consumatori, din cadrul Comisiei Europene. Obiectivele includ evaluarea transparenței marketingului promovat de influenceri, modul în care consumatorii recunosc un conținut comercial și impactul postărilor asupra deciziilor de cumpărare.

ANPC recomandă utilizarea unei etichetări clare, vizibile și standardizate pentru postările comerciale. Conform legislației europene și naționale, nemarcarea conținutului comercial ține de domeniul practicii înșelătoare, care încalcă drepturile consumatorilor. Nerespectarea acestor norme poate atrage sancțiuni legale, iar consumatorii afectați, pot depune reclamații la ANPC sau acționa în instanță companiile și influencerii implicați.

Dana Macsim
Dana Macsimhttps://www.romanialibera.ro
Dana Macsim este o profesionistă experimentată în jurnalism și comunicare, cu o carieră diversificată în mass-media și educație. A fost editor și prezentator de știri la Realitatea Plus din București, rol pe care l-a ocupat din decembrie 2019 până în iulie 2024. Începând cu 1 iulie 2024, Dana s-a alăturat echipei România Liberă. Anterior, a lucrat la Prima tv, Național Tv, Profit.ro și Money Channel în aceleași funcții. Dana a fost coordonator de marketing și comunicare la TCE 3 Brazi Group și expert în comunicare la Agenția pentru Dezvoltare Regională – Nord-Est. De asemenea, a fost manager la Centrul pentru Artă și Cultură Neamț și copywriter la Opera Comică pentru Copii din București. Pe lângă activitatea în jurnalism, Dana a fost și este profesor de limba franceză și de limba și literatura română la diverse instituții de învățământ. Dana deține un master în Comunicare de la Universitatea din București și este traducător și interpret certificat pentru limba franceză.
Cele mai citite

Netflix și Fox au dominat piața media, cu marje de profit net semnificative

Conform unei analize recente a Profit.ro, Netflix și Fox sunt cele mai mari competitori pe piața media, înregistrând cele mai mari venituri și profituri. Analiza...

Aglomerație pe pârtie la Sinaia: parcarea a devenit neîncăpătoare, iar vânzarea de cartele a fost sistată

Sâmbătă, sute de turiști au ales să petreacă ziua pe pârtia din Sinaia, atragând o aglomerație de neimaginat la stația de plecare a telegondolei....

Producția de vin spumant în UE a scăzut: România își menține poziția în topul producătorilor

Uniunea Europeană a produs 1,496 miliarde de litri de vin spumant în 2023, marcând o scădere de 8% față de cele 1,624 miliarde produse...
Ultima oră
Pe aceeași temă