Conform studiului „Most Wanted Employers 2024”, realizat de agenția de cercetare MKOR, sectoarele IT & Tehnologie și Retail se remarcă ca cele mai atractive pentru profesioniștii români, iar preferințele Generației Z transformă criteriile de alegere a angajatorului.
Aproape 90% dintre români ar opta pentru un loc de muncă în sectorul privat, fie că sunt sau nu angajați în prezent. Această tendință este și mai evidentă în rândul tinerilor din Generația Z, unde 93% dintre cei angajați preferă organizațiile private.
Sectorul IT & Tehnologie se impune ca lider, atrăgând 18% din preferințele românilor, nu doar din rândul profesioniștilor IT, ci și din domeniul Financiar-Contabil. Giganții precum Google și Microsoft sunt în fruntea preferințelor angajatorilor în acest domeniu.
Retailul, un sector atractiv pentru diverse categorii de angajați
Retailul se situează pe locul doi în preferințele angajaților, cu 10% din opțiuni, fiind popular în special în rândul profesioniștilor din producție, contabilitate și operațiuni.
Companii precum Dedeman și eMAG se evidențiază ca lideri în acest sector, care atrage nu doar bărbați, ci și femei, precum și locuitori din mediul rural, oferind oportunități de carieră acolo unde acestea sunt mai limitate.
Criteriile care stau la baza alegerii locului de muncă
Deși salariul și beneficiile rămân factori importanți (33%), 20% dintre angajați consideră că mediul de lucru și cultura organizațională sunt decisive în alegerea angajatorului.
Surprinzător, doar 6% dintre angajați consideră flexibilitatea un criteriu important, aceasta fiind mai relevantă în contextul responsabilităților familiale, în special pentru femei.
Dezvoltarea profesională și personală se dovedește a fi principala motivație pentru cei care nu au un loc de muncă și caută să se angajeze, iar sectoarele Tech și FMCG sunt percepute ca cele mai promițătoare în acest sens.