7.1 C
București
joi, 19 decembrie 2024
AcasăSocialAngajații români caută mai mult decât un salariu. Care sunt preferințele Generației...

Angajații români caută mai mult decât un salariu. Care sunt preferințele Generației Z

Conform studiului „Most Wanted Employers 2024”, realizat de agenția de cercetare MKOR, sectoarele IT & Tehnologie și Retail se remarcă ca cele mai atractive pentru profesioniștii români, iar preferințele Generației Z transformă criteriile de alegere a angajatorului.

Aproape 90% dintre români ar opta pentru un loc de muncă în sectorul privat, fie că sunt sau nu angajați în prezent. Această tendință este și mai evidentă în rândul tinerilor din Generația Z, unde 93% dintre cei angajați preferă organizațiile private.

Sectorul IT & Tehnologie se impune ca lider, atrăgând 18% din preferințele românilor, nu doar din rândul profesioniștilor IT, ci și din domeniul Financiar-Contabil. Giganții precum Google și Microsoft sunt în fruntea preferințelor angajatorilor în acest domeniu.

Retailul, un sector atractiv pentru diverse categorii de angajați

Retailul se situează pe locul doi în preferințele angajaților, cu 10% din opțiuni, fiind popular în special în rândul profesioniștilor din producție, contabilitate și operațiuni.

Companii precum Dedeman și eMAG se evidențiază ca lideri în acest sector, care atrage nu doar bărbați, ci și femei, precum și locuitori din mediul rural, oferind oportunități de carieră acolo unde acestea sunt mai limitate.

Criteriile care stau la baza alegerii locului de muncă

Deși salariul și beneficiile rămân factori importanți (33%), 20% dintre angajați consideră că mediul de lucru și cultura organizațională sunt decisive în alegerea angajatorului.

Surprinzător, doar 6% dintre angajați consideră flexibilitatea un criteriu important, aceasta fiind mai relevantă în contextul responsabilităților familiale, în special pentru femei.

Dezvoltarea profesională și personală se dovedește a fi principala motivație pentru cei care nu au un loc de muncă și caută să se angajeze, iar sectoarele Tech și FMCG sunt percepute ca cele mai promițătoare în acest sens.

Narcis Rosioru
Narcis Rosioruhttps://www.romanialibera.ro
Narcis Roșioru, născut în 1989, este un profesionist în comunicare și mass-media din București. Începând cu 1 iulie 2024, s-a alăturat echipei România Liberă. Anterior, Narcis a avut diverse roluri în mass-media, inclusiv editor web și specialist în social media la Europa FM, reporter la Fanatik.ro și producător video la Mediafax Group. A fost și redactor-șef la TeoTrandafir.com, unde a coordonat echipa editorială și gestionat pagina de Facebook. Narcis are o diplomă de master în Tehnici de Comunicare și Producție Mass-Media de la Universitatea Dunărea de Jos din Galați, unde a obținut și diploma de licență în Jurnalism.
Cele mai citite

Trendyol integrează primul brand românesc pe platformă

Produsele Gerovital sunt disponibile pentru a cumpăra în România Trendyol, cea mai mare platformă turcă de comerț electronic, deținută de gigantul chinez Alibaba, aduce pe...

Percheziții în Prahova: 100 kg de articole pirotehnice confiscate, două persoane audiate

Întreaga cantitate de articole pirotehnice a fost confiscată, iar cercetările continuă pentru stabilirea întregii activități infracționale Polițiștii prahoveni au efectuate joi dimineață trei percheziții domiciliare...

Uniunea Europeană accelerează extinderea în Balcani: șase miliarde de euro pentru dezvoltare

Noua șefă a diplomației europene, Kaja Kallas, a anunțat miercuri obiective ambițioase pentru extinderea Uniunii Europene în Balcanii de Vest. „Vrem să vedem progrese...
Ultima oră
Pe aceeași temă