Joi, Guvernul a adoptat o Ordonanță de Urgență care propune „măsuri pentru consolidarea capacității instituționale” a Agenției Naționale de Administrare Fiscală. Printre aceste măsuri se numără reintroducerea structurilor locale antifraudă, asemenea celor din perioada Gărzii Financiare din anii 2010. Această organizare a fost criticată la vremea respectivă de către auditorii externi, care au subliniat că aceste structuri erau folosite ca instrumente de presiune asupra mediului de afaceri local.
- Apare un nou post de vicepreşedinte ANAF, care va coordona în mod direct activitatea de digitalizare a instituţiei.
- De la începutul lunii mai, ANAF va avea o Direcţie generală de administrare a marilor contribuabili în cadrul aparatului propriu (fără personalitate juridică, ca până acum).
- Nerespectarea secretului fiscal de către personalul ANAF atrage răspunderea legală.
- Se înfiinţează funcţii publice de execuţie de inspector antifraudă, dar şi a funcţii publice de conducere de inspector general antifraudă, inspector general adjunct antifraudă, inspector şef direcţie antifraudă sau inspector şef serviciu antifraudă.
Joi, înaintea ședinței de guvern, ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, a declarat că Ordonanța de Urgență are ca obiectiv „consolidarea capacității instituționale a acesteia în colectarea veniturilor bugetului general consolidat, dar și combaterea fenomenului de evaziune fiscală”.
„Sunt propuse o serie de măsuri care țin de organizarea ANAF-ului de la structurile teritoriale ale Direcției Generale Antifraudă și în special pe operaționalizarea cu data de 1 ianuarie 2025 a structurilor teritoriale județene care privesc combaterea și desfășurarea activităților economice ilicite, pe de o parte, şi, pe de altă parte, un alt set de măsuri este cel cu referire la baza materială a ANAF-ului, astfel încât activitățile operative pe care le desfășoară ANAF-ul în combaterea evaziunii fiscale să aibă mai multă eficiență și o a treia categorie de măsuri este descentralizarea activității Direcției Generale Mari Contribuabili, astfel încât inspecțiile fiscale să poată fi derulate cu o anumită operativitate, tot cu scopul acesta de avea o activitate de colectare cât mai bună la bugetul general consolidat”, a declarat Boloș, ministrul Finanţelor.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!