Ultimul Ford Fiesta a ieşit vineri de pe linia de producţie, marcând sfârşitul unei ere care a început în 1976. Motivul? Marjele de proft ridicol de mici, cauzate de ultimele modificări din piața auto.
Fiesta a fost vândut în peste 50 de ţări, peste 22 de milioane de vehicule.
Ca semn al importanţei avute de acest model, gigantul auto va păstra ultimele două Fiesta, plasându-le în flotele sale de vehicule de patrimoniu din Marea Britanie şi Germania.
Într-un anunţ de anul trecut, Ford a spus că producţia Fiesta – o maşină mai mică, cu un design distinctiv – va înceta.
Compania urmăreşte o strategie de electrificare şi a declarat anterior că toată gama sa de autovehicule de pasageri din Europa ”va fi capabilă de zero emisii” până la jumătatea anului 2026.
Ford vizează o linie complet electrică în Europa până în 2030. Aceste mişcări apar pe măsură ce ţările din Europa caută să renunţe la vehiculele care folosesc combustibili fosili.
Regatul Unit, de exemplu, doreşte să oprească vânzarea de noi maşini şi camionete diesel şi pe benzină până în 2030 şi va cere, din 2035, ca toate maşinile şi camionete noi să aibă emisii zero la ţeava de eşapament.
Uniunea Europeană, pe care Regatul Unit a părăsit-o la 31 ianuarie 2020, intenţionează, de asemenea, să reducă emisiile din transportul rutier.
”În cazul Ford, ar prefera să vândă Puma cu o marjă mai mare decât hatchback-uri mici. Ford Focus va dispărea şi de la reprezentanţele europene în 2025”, spune David Leggett, analist auto la GlobalData.
Leggett a abordat, de asemenea, intensificarea concurenţei, observând că ”un val de vehicule electrice chinezeşti” este pe drum.