Strada Moinești din cartierul bucureștean Militari leagă Bulevardul “Iuliu Maniu”, una dintre cele mai aglomerate artere de circulație din Capitală, deoarece se încheie la intrarea spre Autostrada București – Pitești (A1), de Bulevardul “Timișoara”.
Strada ar avea un rol important în decongestionarea traficului de pe Bulevardul “Iuliu Maniu”, oferindu-le conducătorilor auto posibilitatea de a trece pe cealaltă arteră importantă de circulați din zonă, Bulevardul “Timișoara”, însă, de peste trei ani, strada cu o lungime de aproximativ 1,2 km, este închisă parțial sau total, la interval de câteva luni, pentru lucrări efectuate de Primăria Municipiului București (PMB) la rețeaua publică de termoficare.
Eternul șantier
Ultimul șantier de pe Strada Moinești a fost închis la finele anului precedent, iar, acum, este deschis un altul, de aproximativ o lună.
În prezent, traficul este închis în sensul de mers spre Bulevardul Timișoara.
Reprezentanții Primăriei Capitalei au precizat, pentru “România liberă”, că, în ultimii ani, lucrările de pe Strada Moinești au fost executate atât de angajați ai administrației publice, cât și de firme private.
Istoricul ultimelor lucrări
Tot de peste trei ani, administrația publică locală deschide, închide și redeschide șantiere, pentru lucrări la rețeaua de termoficare, și pe Strada Dezrobirii, care se află în continuarea Străzii Moinești, realizând legătura între Bulevardul “Iuliu Maniu” și Strada Uverturii.
Într-un răspuns oficial adresat cotidianului național “România liberă”, PMB precizează că: “ Începând cu 2018 și până în prezent, intervențiile de pe străzile Moinești și Dezrobirii au fost realizate de personalul angajat al RADET/CMTEB și de firmele externe desemnate câștigătoare în urma licitațiilor organizate de regia autonomă”.
Potrivit reprezentanților administrației publice locale, conducta din strada Moinești a fost dată în funcțiune în anul 1982, iar pentru cea din strada Dezrobirii, anul punerii în funcțiune este 1979.
“Așadar, pentru strada Moinești, personalul angajat al CMTEB – Secția LOT Reparații – a înlocuit 818.42 de ml de țeavă cu diametrul de 800 mm (în 2019 –570 ml și 248.42 ml în 2020) și alți 302.52 ml de țeavă cu diametrul 1000 mm, în anul 2020”, se mai menționează în răspunsul PMB.
În 2020, pe strada Moinești au fost efectuate lucrări cu terți prin care a fost înlocuiți 712 ml de țeavă cu diametrul 1000 mm. În cadrul acestor lucrări au fost realizate înlocuirile de subtraversare a căii ferate (374 ml) și a Bulevardului Iuliu Maniu ( 338 ml), după cum mai precizează administrația publică locală.
Pe Strada Moinești, în 2021, se vor relua lucrările cu terți, care presupun înlocuirea a aproximativ 280 ml de conductă cu diametrul de 1.000 mm, după cum arată Primăria Capitalei.