Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

În TAROM se concediază piloți și se promovează consilieri

În timp ce se pregătește concedierea a sute de piloți și membrii ai echipajelor de bord, în TAROM se promovează consilieri ai directorului general.

Share

Laurențiu Mușoiu 0 comentarii

Actualizat: 30.10.2020 - 14:30

Întrebări esențiale

Ce se mai întâmplă cu restructurarea TAROM?

În prezent, compania operează la 30% din capacitate, iar procentul este estimat să scadă, în perioada de iarnă.

Sindicaliștii din Compania Națională de Transport Aerian TAROM S.A. estimează că aproximativ 1.400 de angajați vor fi trimiși în șomaj tehnic, aproape 90% din total.

Ce măsuri ia conducerea companiei?

Conducerea TAROM nu a publicat încă planul de restructurare, dar se vorbește de concedierea a 500 de angajați, dintre care, mulți piloți și membrii ai echipajelor de bord.

În schimb, consilierul fostului director general, angajat pe perioadă determinată, a fost promovat de actualul CEO și încadrat pe perioadă nedeterminată, printr-un concurs asupra căruia planează suspiciuni.

La Compania Națională de Transport Aerian TAROM S.A. se pregătește concedierea a sute de piloți și membrii ai echipajelor de bord, dar, în schimb, se angajează și se promovează consilieri fără experiență în aviație ai directorului general Mihăiță Ursu.

De exemplu, în plină criză financiară a companiei aeriene de stat, în urma unei decizii semnate de directorul general Mihăiță Ursu, în data de 24.08.2020, Mihaela Bivol, angajată prin contract individual de muncă pe perioadă determinată în funcția de consilier în cadrul structurii Consilieri Director General, a trecut la funcția de Șef Serviciu Customer Care în cadrul Departamentului Marketing, Direcția Marketing și Vânzări, cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, din data de 17.08.2020.

 

De la un director, la altul

Decizia de promovare a Mihaelei Bivol este una controversată, sindicaliștii din TAROM solicitându-i directorului general – CEO, Mihăiță Ursu, prezentarea CV-ului acesteia și a competențelor care o recomandă pentru ocuparea noii funcții.

Sindicaliștii atrag atenția și asupra modului în care a fost organizat concursul prin care a fost promovată Mihaela Bivol, ce a ocupat și funcția de consilier al fostului director general TAROM George Barbu.

“Așa cum reiese din semnătura dnei. Mihaela Bivol, (...) deși a fost consiliera dlui. Barbu, în acest moment ocupă funcția de Șef Serviciu Customer Care; vă rugăm să ne comunicați perioada și mediul online (internet, site RO), în care a fost postat anunțul, precum și data în care a avut loc concursul pe post, având în vedere că ocuparea acestei funcții implică schimbarea Contractului Individual de Muncă din perioadă determinată, în perioadă nedeterminată și, din câte cunoaștem, în cadrul acestui serviciu există angajați dedicați, dar nu au avut șansa de a avansa în carieră deși au studiile necesare, experiență și au susținut compania în momente dificile”, se arată într-o adresă a Federației Naționale a Sindicatelor Portuare (FNSP) către directorul general al TAROM.

Sindicaliștii au mai cerut conducerii companiei aeriene de stat publicarea fișei postului și a CV-ului Mihaelei Bivol, “din care să reiasă experiența pe care o are în acest domeniu”.

FNSP continuă să-i solicite directorului general al TAROM, Mihăiță Ursu, planul de restructurare al companiei.

TAROM are, acum, o capacitate de funcționare de 30% 12 -13 curse pe zi, iar sindicaliștii estimează că aceasta va scade considerabil în perioada de iarnă.

Anul acesta sunt estimate pierderi de peste 100 milioane de euro.

Până în acest moment, din companie au plecat voluntar 150 de oameni.

TAROM nu deține în acest moment fonduri suficiente pentru achitarea ratelor pentru aeronavele achiziționate.

 

Se pregătește un protest

În acest moment, în TAROM sunt opt sindicate.

Din informațiile “România liberă”, se negociază organizarea unui protest.

Sindicaliștii estimează trimiterea în șomaj tehnic a aproximativ 1.400 de angajați, în condițiile în care, în acest moment există un număr total de 1.650 de angajați în companie.

Salvarea TAROM pare să fi venit de la Comisia Europeană, dar mulți specialiști în aviație sunt de părere că banii nu ar fi suficienți, pentru redresarea transportatorului aerian fiind nevoie de circa 300 milioane de euro.

Comisia Europeană a anunţat luni că a aprobat o garanţie de stat în valoare de aproximativ 19,3 milioane euro (aproximativ 94 de milioane de lei) în favoarea companiei aeriene de stat TAROM, informează un comunicat de presă al executivului comunitar.

Măsura are drept obiectiv despăgubirea companiei aeriene pentru pierderile provocate direct de pandemia de coronavirus şi restricţiile de călătorie introduse de România şi alte ţări de destinaţie pentru a limita răspândirea coronavirusului în perioada 16 martie - 30 iunie. Acestea au obligat Tarom să îşi anuleze majoritatea zborurilor programate, ceea ce i-a afectat puternic cifra de afaceri.

Sprijinul de stat va lua forma unor garanţii de stat.

Comisia a analizat măsura în temeiul articolului 107 alineatul (2) litera (b) din TFUE, care îi permite Comisiei să aprobe măsurile de ajutor de stat acordate de statele membre pentru a despăgubi anumite întreprinderi sau anumite sectoare (sub formă de scheme) pentru daunele cauzate în mod direct de evenimente extraordinare. Comisia consideră că măsura adoptată de România va acoperi pagubele care au legătură directă cu pandemia de coronavirus.

Comentarii