Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Remus Borza

Cum se face controlul presei. Unde apar Borza și KPMG

Atacul la ziarul ”România liberă” derulat de o grupare din zona economico-politică pare să facă parte dintr-un plan mai amplu care vizează controlul mass media, începând de la conținutul editorial până la partea de distribuție a ziarelor care mai apar și în print.

Eliza Avram 0 comentarii

Actualizat: 04.01.2018 - 17:13

Un interviu oferit în august 2017 de omul de afaceri Hassan Awdi postului Antena3, patronul Rodipet, oferă o perspectivă a mai concretă a ideii de control a mass media.

Awdi spune că bunurile sale au fost devalizate de mai mulți lichidatori printre care și Remus Borza. ”Sunt câțiva ofițeri SRI conectați cu Remuz Borza. (...) 97% dintre judecători și procurori sunt membri SRI, cum poți avea justiție în România? (...) Să vă dau un nume din SRI? Florian Coldea e doar unul dintre ei (...) DNA a refuzat să investigheze (...) Controlam distribuția ziarelor, ceva foarte important pentru alegeri. SRI era interesat de mine”, a spus Awdi.

Libanezul a obținut în anul 2015 despăgubiri de 13 milioane de euro de la Statul Român pentru privatizarea eșuată a Rodipet

Întâmplător sau nu, firma de lichidare deținută până nu cu mult timp în urmă de Remus Borza, Euro Insol a fost aleasă de KPMG și desemnată ulterior de un judecător drept administrator judiciar la Medien Holding, societatea care editează ”România liberă”.

Alegerea Euro Insol pentru Medien Holding nu este deloc întâmplătoare.

Imediat după plecarea lui Mișu Negrițoiu de la conducerea instituției, Autoritatea de Supraveghere Financiară a trecut de la politica de sprijin necondiționat pentru KPMG la cea de indiferență totală, permițând lichidatorului să își extindă „dictatura“ și asupra „României libere“.

Și miza nu este doar cel mai vechi cotidian românesc care încă apare, KPMG a dovedit un interes deosebit pentru controlul mass media. O altă țintă a fost grupul de presă patronat de Adrian Sîrbu, dar și televiziunea Realitatea TV.

Mai exact, după ce a intrat ca administrator special la grupul Mediafax, care deține agenția de presă cu același nume, dar și brandurile Ziarul Financiar și Gândul, lichidatorul care a băgat Astra Asigurări în faliment a încercat să preia și controlul Realitatea TV.

Acolo nu s-a impus ca administrator, dar este implicat din postura de consultant, după cum afirmă surse din piață. KPMG vrea acum și „România liberă“, pe care intenționează să o controleze cu ajutorul Euro Insol, firma fondată de Remus Borza și cerută de multinaționala de audit ca administrator special. Asta în condițiile în care deputatul stă și în spatele relansării unui alt ziar important de pe piața autohtonă.

Caracatița KPMG a fost lansată în business-ul de presă abuziv în timpul guvernării lui Victor Ponta și este încă susținută de organisme ale statului în demersurile sale, iar acum încearcă, împreună cu fosta firmă a deputatului Remus Borza, să se extindă cât mai mult, indiferent de numărul victimelor „colaterale“.

Mai ales că în vremuri tulburi precum cele prin care trece astăzi România, controlul cât mai strâns al presei poate juca un rol important pentru salvarea unor personaje controversate care s-au îmbogățit pe seama statului român.

Iar „România liberă“, ziar care a avut o atitudine critică la adresa guvernărilor din ultimii ani și la adresa abuzurilor evidente comise de KPMG în istoria sa de lichidator și administrator, reprezintă o țintă cu atât mai importantă.

Comentarii

loading...