50 milioane euro are de plată Google pentru că nu a respectat condițiile de confidențialitate a datelor în ceea ce privește prezentarea reclamelor personalizare. Amenda a fost aplicată de autoritatea de reglementare pentru nerespectarea reglementărilor europene în domeniul confidenţialităţii datelor online din Franța.
„Oamenii se aşteaptă să înţeleagă şi să controleze modul în care sunt folosite datele lor şi am investit în instrumente de top în această industrie pentru a ajuta la acest lucru. În acest caz nu a fost vorba dacă este necesar consimţământul pentru publicitatea personalizată, ci despre cum ar trebui obţinut. În urma acestei decizii, vom evalua ce schimbări trebuie să facem.”, a reacționat Google într-un comunicat de presă citat de Reuters.
Sancționarea Google este bazată pe legea GDPR intrată în vigoare în 2018 în Uniunea Europeană. Autoritatea care a aplicat amenda a constatat că operatorul celui mai utilizat motor de căutare din lume nu asigură o transparenţă şi o claritate suficientă în modul în care informează utilizatorii despre gestionarea datelor lor personale şi nu obţine în mod corect consimţământul acestora pentru reclamele personalizate.